Polski kucharz podbija węgierską telewizję
Programy kulinarne prowadzone przez Tomasza Jakubiaka cieszą się popularnością na Węgrzech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Od kilku lat produkcje z udziałem polskiego kucharza emituje kanał TV Paprika, należący do amerykańskiego koncernu AMC Networks.
W ramówce oferowanej w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych TV Paprika można obecnie oglądać program „Sztuka mięsa”. W każdym z odcinków polski kucharz prezentuje przepisy z różnych rodzajów mięsa, a także najsmaczniejsze wędliny czy kiełbasy. W Polsce produkcję pokazuje Food Network (TVN Grupa Discovery). Program można też oglądać za pośrednictwem platformy streamingowej Player.
Programy Jakubiaka od lat emitowane w TV Paprika
Posiadająca siedzibę w Budapeszcie AMC Networks Inernational Central Europe nie po raz pierwszy zakupiła program z udziałem polskiego kucharza. W poprzednich latach TV Paprika emitowała m.in. serię „Jakubiak - z miłości do lokalności” (emisja w Kuchnia+, obecnie Canal+ Kuchnia) i program poświęcony przepisom na święta wielkanocne.
Zobacz także: Kucharz Tomasz Jakubiak twarzą marki Tarczyński Naturalnie
Rumuński tygodnik z programem telewizyjnym informował o zmianie programu w związku z prawosławną Wielkanocą. Wyemitowano wówczas specjalne odcinki programów z udziałem polskiego kucharza i brytyjską cukierniczką Mary Berry.
Co ciekawe w 2018 roku Jakubiak nie należał do najbardziej rozpoznawalnych celebrytów kulinarnych w Polsce. W badaniu IPG Mediabrands Magdę Gessler jako znaną osobę wskazało 99 proc. ankietowanych, Pascala Brodnickiego 98 proc., Karola Okrasę 97 proc., a Jakubiaka tylko 60 proc.
Tomasz Jakubiak w przeszłości współpracował m.in. z „Dzień dobry TVN”, pisał felietony do gazet i książki kucharskie. W latach 2011-2017 był związany z Kuchnia+ (obecnie Canal+ Kuchnia). W 2018 roku kucharz związał się z Food Network, gdzie pracuje do dzisiaj. Jego program „Sztuka mięsa” był też emitowany w TVN Style. Od 2020 roku Canal+ Kuchnia pokazuje nowy program z udziałem kucharza – „Jakubiak rozgryza Polskę”. Obecnie stacja nadaje drugi sezon produkcji.
Kanał Food Network miał w 2020 roku 0,201 proc. udziału w rynku telewizyjnym, natomiast Kuchnia+ (Obecnie Canal+ Kuchnia) 0,089 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Dołącz do dyskusji: Polski kucharz podbija węgierską telewizję