„The New York Times” z 9 mln dolarów zysku, rosną wpływy i liczba cyfrowych subskrybentów
W III kwartale 2015 roku dziennik „The New York Times”, mimo słabszej koniunktury na rynku reklamowym, zanotował wzrost przychodów, wypracował także 9 mln dolarów zysku. W tym okresie cyfrowemu wydaniu gazety przybyło ponad 50 tysięcy subskrybentów.
W komunikacie „The New York Times” podaje, że łączna kwota przychodów w III kwartale br. osiągnęła poziom 367 mln dol. i była wyższa o 0,7 proc. rok do roku. Przychody ze sprzedaży gazety wzrosły o 1,1 proc. do 209 mln dol., zaś ze sprzedaży wersji cyfrowej zwiększyły się o 14 proc. do poziomu 49 mln dol.
Osiągnięty przez wydawnictwo zysk wyniósł 9 mln dol., a w raportowanym okresie liczba cyfrowych subskrybentów „NYT” wzrosła o 51 tys. To najlepszy rezultat od IV kwartału roku 2012. Obecnie liczba czytelników korzystających z płatnej cyfrowej platformy „NYT” wynosi ponad 1,041 mln.
Komunikat podkreśla, że w III kwartale br. o 5 proc. zmalały przychody z reklamy cyfrowej, a o 1 proc. skurczyły się przychody z reklam publikowanych w drukowanym wydaniu dziennika. Pomimo słabnących wskaźników z rynku reklamowego w raportowanym okresie Mark Thompson, CEO wydawnictwa, jest dobrej myśli co do przyszłości. - Oczekujemy, że przychody reklamowe z segmentu cyfrowego powrócą na ścieżkę wzrostu w nadchodzącym kwartale - prognozuje.
„NYT” wciąż zdecydowanie stawia na segment cyfrowy i nowoczesne technologie. Ostatnio redakcja zaczęła eksperymentować z wirtualną rzeczywistością, planuje też osiągnąć do 2020 r. przychody z segmentu cyfrowego na poziomie 800 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: „The New York Times” z 9 mln dolarów zysku, rosną wpływy i liczba cyfrowych subskrybentów