Telewizor z dostępem do internetu w 100 mln domów
W 2012 roku na świecie sprzedanych zostanie 91 milionów płaskich telewizorów oferujących możliwość korzystania z internetu.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Strategy Analytics, według której na koniec roku ubiegłego przynajmniej jeden płaski telewizor z dostępem do sieci znajdował się w blisko 100 milionach gospodarstw domowych na świecie (6 proc. ogółu), a w 2016 roku będzie już 502 miliony takich domów.
Z kolei odsetek sprzedanych telewizorów płaskoekranowych umożliwiających korzystanie z internetu ma w latach 2012 - 2016 zwiększyć się z blisko 40 proc. do 80 proc.
W tym roku najwięcej tego typu odbiorników - 18,1 miliona - ma zostać sprzedanych w USA. Następne pod tym względem mają być Chiny (14 mln), Japonia (13,6 mln), Wielka Brytania (4,7 mln) i Niemcy (4,2 mln).
Według Strategy Analytics, w 2014 roku Chiny wyprzedzą USA, a w roku 2016 (przede wszystkim dzięki Chinom, a także Indiom) za 42 proc. globalnej sprzedaży płaskich telewizorów z dostępem do sieci będzie odpowiedzialny region Azji i Pacyfiku.
Analitycy podkreślają jednocześnie, że pomimo szybkiego wzrostu w Państwie Środka, telewizory umożliwiające korzystanie z internetu będą w 2016 roku znajdować się tylko w niespełna 1/3 tamtejszych gospodarstw domowych.
Dołącz do dyskusji: Telewizor z dostępem do internetu w 100 mln domów