„Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Drugie miejsce utrzymał „Super Express”, a „Gazeta Wyborcza” zanotowała największy procentowy spadek sprzedaży - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2016 roku wyniosła 268 764 egz., czyli o 10,36 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 162 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,31 proc. Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,36 proc. do 129 786 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz drugi w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza”. (różnica pomiędzy tymi tytułami w listopadzie ub.r. wyniosła 2 376 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej (wówczas przewaga „SE” nad „GW” wyniosła 408 egz.).
W połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu "GW".
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,29 proc. Dziennik ten w listopadzie ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 095 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 539 egz., po spadku o 7,85 proc.
ZKDP |
listopad |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
387 160 |
268 764 |
268 764 |
418 700 |
299 819 |
299 819 |
-10,36% |
Super Express |
227 525 |
132 886 |
132 162 |
243 377 |
141 778 |
141 058 |
-6,31% |
Gazeta Wyborcza |
215 621 |
148 322 |
129 786 |
243 396 |
177 979 |
157 055 |
-17,36% |
Rzeczpospolita |
61 693 |
52 200 |
52 095 |
66 107 |
55 948 |
55 003 |
-5,29% |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 140 |
51 844 |
42 539 |
58 334 |
55 876 |
46 165 |
-7,85% |
Przegląd Sportowy |
53 958 |
26 193 |
26 193 |
60 058 |
28 721 |
28 721 |
-8,80% |
Gazeta Polska Codziennie |
67 477 |
19 183 |
19 178 |
57 525 |
19 975 |
19 927 |
-3,76% |
Puls Biznesu |
12 864 |
12 238 |
9 951 |
14 109 |
13 181 |
10 594 |
-6,07% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 787 |
4 723 |
4 362 |
10 127 |
5 740 |
5 135 |
-15,05% |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Fakt”, który zyskał 0,68 proc.
Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,06 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
październik |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
387 160 |
268 764 |
268 764 |
392 272 |
266 940 |
266 940 |
0,68% |
Super Express |
227 525 |
132 886 |
132 162 |
230 387 |
136 405 |
135 685 |
-2,60% |
Gazeta Wyborcza |
215 621 |
148 322 |
129 786 |
225 597 |
153 088 |
135 277 |
-4,06% |
Rzeczpospolita |
61 693 |
52 200 |
52 095 |
61 806 |
52 245 |
52 139 |
-0,08% |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 140 |
51 844 |
42 539 |
51 966 |
49 768 |
42 498 |
0,10% |
Przegląd Sportowy |
53 958 |
26 193 |
26 193 |
55 454 |
27 213 |
27 213 |
-3,75% |
Gazeta Polska Codziennie |
67 477 |
19 183 |
19 178 |
70 086 |
19 898 |
19 890 |
-3,58% |
Puls Biznesu |
12 864 |
12 238 |
9 951 |
12 996 |
12 317 |
9 966 |
-0,15% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 787 |
4 723 |
4 362 |
6 775 |
4 736 |
4 372 |
-0,23% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)
Koniec epoki papieru idzie szybkimi krokami.