Starcom z 26 mln zł zysku, przychody 17 proc. w górę
W ub.r. przychody agencji mediowej Starcom (należy do koncernu Publicis Groupe) zwiększyły się o 17,1 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 17,5 proc. jej zysk neto zmalał z 28,63 do 25,67 mln zł. Wiosną br. firma wydzieliła działalność Re:Sources Poland została wydzielona do nowej spółki.
Starcom od ponad sześciu lat zajmuje się planowaniem i zakupem mediów dla Aflofarmu, największego reklamodawcy w Polsce. Pod koniec 2020 r. umowę przedłużono na kolejny rok.
Od lat agencja pracuje też dla Totalizatora Sportowego i Bahlsen Polska, a w ub.r. do grona jej klientów dołączyły m.in. Hasco-Lek, Karcher, Tarczyński i Kruk.
Przychody Starcomu z usług mediowych zwiększyły się z 946,55 mln zł do 1,12 mld zł. Agencja w sprawozdaniu wylicza, że przy planowaniu i realizacji kampanii wykorzystuje „autorskie frameworki (digitalowy, influencerski, danych), wysokie kompetencje w planowaniu kampanii video (GRP Booster, Direct TV), a także na budowanie całości doświadczeń na ścieżce konsumenta”, ponadto oferuje klientom analityki biznesowej, technologii i sprzedaży.
W ub.r. firma z naddatkiem odrobiła spadek z 2020 roku, kiedy jej łączne przychody zmalały o 5,4 proc. do 977,36 mln zł, a te z działalności mediowej - z 1,01 mld zł do 946,55 mln zł.
Re:Sources Poland jako spółka w Lublinie
Z kolei przychody Starcomu z usług Re:Sources Poland zmniejszyły się w ub.r. z 20,26 do 18,57 mln zł, a z pozostałych usług dla innych podmiotów z Publicis Groupe zwiększyły się z 10,54 do 10,77 mln zł.
W ramach Re:Sources Poland agencja zajmuje się wynajmem i obsługą powierzchni biurowych dla wszystkich polskich spółek Publicis Groupe. Wiosną br. ta działalność została przeniesiona do osobnej spółki z siedzibą w Lublinie. Starcom tłumaczy, że uruchomił ją właśnie tam, „aby mieć do dyspozycji większe zasoby wykwalifikowanych kadry pracowników w zakresie dostarczanych usług”.
Re:Sources Poland zaczęła zarządzać Izabel Lutek, która w zarządzie Starcomu zastąpiła Martę Rejman.
Przychody krajowe Starcomu zwiększyły się z 896,64 mln zł do 1,07 mld zł, a zagraniczne zmalały z 80,71 do 76,02 mln zł.
Wpływy w ramach Publicis Groupe spadły ze 114,19 do 104,51 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 49,98 mln zł od polskiej spółki PGP Hub, 22,64 mln zł od brytyjskiego Starcom Worldwide i 18,34 mln zł od holenderskiej Publicis Groupe Holdings.
W Starcomie ponad 500 pracowników
Koszty operacyjne Starcomu zwiększyły się o 17,5 proc. do 1,1 mld zł, z czego wydatki na usługi obce (czyli głównie zakup powierzchni reklamowych) - z 860,42 mln zł do 1,01 mld zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 58,57 do 70,19 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 11,32 do 12,52 mln zł.
W ub.r. w firmie pracowało średnio 511 osób, o 22 więcej niż w 2020 roku. Łączne zarobki czwórki członków zarządu zwiększyły się z 3,45 do 4,76 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki wobec innych spółek z Publicis Groupe wyniosły w ub.r. 136,02 mln zł, z czego 91,38 mln zł zapłacono za usługi MMS Communications Hungary, a 28,39 mln zł - PGP Hub.
Zysk sprzedażowy Starcomu zwiększył się z 37,79 do 41,01 mln zł, natomiast wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 6,93 do 10,91 mln zł i spadek pozostałych wpływów operacyjnych z 4,66 do 3,09 mln zł przełożyły się negatywnie na pozostałe wyniki rentowności: zysk operacyjny zmalał z 35,53 do 33,19 mln zł, a zysk netto - z 28,63 do 25,67 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Starcom z 26 mln zł zysku, przychody 17 proc. w górę