Spotify pozwoli podcasterom platformy Anchor sprzedawać subskrypcje
Platforma stremingu audio Spotify ogłosiła, że amerykańscy podcasterzy mogą za pośrednictwem należącego do niej serwisu Anchor sprzedawać słuchaczom subskrypcje ekskluzywnych odcinków.
Audycje przeznaczone dla wąskiego grona subsktybentów będą dostępne zarówno przez prywatne kanały RSS, jak i w aplikacji Spotify, która nie obsługuje formatu RSS. twórcy podcastów będą mogli pobierać adresy email subskrybentów premium.
Nowa funkcja dostępna jest na razie tylko na terenie USA, od połowy września ma zostać rozszerzona na inne rynki.
Spotify rośnie dzięki podcastom
Pod koniec kwietnia tego roku Spotify poinformowało o wprowadzeniu własnej oferty płatnych treści audio za pośrednictwem aplikacji Anchor.
Dzięki funkcjonalności wybrani twórcy podcastów zamknąć proponowane przez nich podcasty za paywallem, którego miesięczna wysokość (w zależności od indywidualnych uzgodnień) ma wynosić 2,99, 4,99 lub 7,99 dol. Zgodnie z założeniami w ramach płatnego dostępu w Spotify mają się znaleźć starannie wyselekcjonowane materiały audio, jednak serwis przez 2 lata nie będzie pobierał od twórców prowizji za publikowane przez nich komercyjne treści. Później ta opłata ma się kształtować na poziomie ok. 5 proc. ceny jednej subskrypcji.
W drugim kwartale 2021 r. łączna liczba miesięcznych użytkowników Spotify na świecie osiągnęła poziom 365 mln, co oznacza wzrost w skali roku o 22 proc. W tej liczbie 165 mln to subskrybenci płatnej wersji premium, a ich grupa wzrosła rok do roku o 20 proc.
Dołącz do dyskusji: Spotify pozwoli podcasterom platformy Anchor sprzedawać subskrypcje