Społeczność TikToka uwielbia Uwielbiam.pl – kulisy sukcesu wejścia Grupy Maspex na TikToka
Jak „smacznie” połączyć wiedzę i rozrywkę? Kampania marketingowa profilu Uwielbiam.pl to projekt doceniony w kategorii Greatest Creative podczas ostatniej gali nagród TikTok Ad Awards. Co i kto stoi za sukcesem i jaki jest na niego przepis?
Wyzwanie
Tematyka kulinarna jest na TikToku bardzo mocna. Twórcy dzielący się swoimi przepisami są śledzeni przez rzesze fanów i stanowią współczesną odpowiedź na książki kucharskie, a potem telewizyjne programy, które cieszyły się dużą popularnością wśród starszej widowni. Obecnie na polskim TikToku ma miejsce także pierwszy kulinarny konkurs – Wielka Feta – a powiązany z nim hashtag #wielkafeta zdobył aż 126 milionów wyświetleń. Czyni go to jednym z najpopularniejszych wydarzeń kulinarnych w kraju.
Uwielbiam.pl od Grupy Maspex to właśnie internetowa książka kucharska, która wyróżnia się przystępnością przepisów czy jakościowymi grafikami. Konkurencja w tej sferze jest jednak duża, zatem sporym wyzwaniem było uczynienie z Uwielbiam.pl najlepszego profilu kulinarnego wśród marek na polskim TikToku. Taki cel stanął przed agencją Space Cat Industries, która na zlecenie Grupy Maspex podjęła rękawice.
„Dodatkowymi wyzwaniami było połączenie na jednym profilu osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z gotowaniem, jak i tych z zaawansowanymi umiejętnościami oraz dobranie odpowiednich Twórców, którzy będą rezonować wśród tak szerokiej grupy odbiorców. I w takim kontekście biznesowym powstała strategia na profil @Uwielbiam.pl, który błyskawicznie stał się sensacją na polskim TikToku” – mówi Magdalena Marek-Terelak, Creative Director w Space Cat Industries.
Rozwiązanie
Space Cat Industries postawili na promocję opartą o duet ambasadorów, którzy różnią się osobowością, ale znakomicie się dopełniają. Mowa o Adrianie Owsianiku czyli twórcy z kanału @Foxx.gotuje oraz Damianie Tkaczuku (@Damian_Tkaczuk). Agencja opisuje: „Foxx to typowy Millenials, trochę zamknięty w sobie, z ogromną wiedzą kulinarną. Damian to przedstawiciel Zetek. Otwarty, zabawny i… kompletnie nieogarnięty w kuchni. To zderzenie osobowości jest jak woda na młyn rozrywkowego charakteru kanału. Gdy Foxx pokazuje na swoim kanale burgera za 2500zł, to Damian na kanale Uwielbiam.pl, podśmiewując się z tej receptury, stitchuje się do tego filmu i pokazuje, jak można zrobić burgera za dychę z produktów Maspexu. Ta lekka uszczypliwość między gospodarzami doskonale się sprawdza. Nie boimy się pokazywać tego, co nam nie wyszło. Rozbite jajka. Potknięcia. Pomyłki tekstów. Wybuchy śmiechu. W ten sposób pokazujemy autentyczną atmosferę na planie i prawdziwą relację między Damianem i Foxxem”.
uwielbiam.pl
Właściwy dobór ambasadorów to jednak nie wszystko. Pomysł na promocję i jej strategia została poprzedzona wnikliwym researchem samej grupy docelowej oraz najpopularniejszych wśród niej materiałów. Przeanalizowano trendy, popularne dźwięki czy stylistykę montażu, która najlepiej się sprawdza.
Sam proces realizacji również przeprowadzony został z rozmachem i na najwyższym poziomie profesjonalizmu. Space Cat Industries rzuca na to więcej światła: „Już od samego początku projektu wiedzieliśmy, że realizacja działań w ramach kanału Uwielbiam.pl będzie projektem wielopoziomowym i będzie wymagała zaangażowania wielu osób. (…) Decyzja o podjęciu współpracy w autorskiej formule TikTok Friendly Video Production, czyli produkcji contentu na planie z zachowaniem podejścia natywnego dla TikToka, również przyczyniła się do zwiększenia zespołu koordynującego kampanię. W prowadzeniu profilu na co dzień zaangażowani są nie tylko Brand Managerowie i zespół mediowy z grupy Maspex, zespół kreatywny i operacyjny z agencji Space Cat, ale również nasi nieocenieni ambasadorzy - Damian Tkaczuk i Adrian Owsianik. Dodatkowo, kluczową rolę odgrywa ekipa produkcyjna, która dzięki ogromnemu wkładowi pracy i działaniu na naprawdę wysokich obrotach, umożliwia nam tworzenie aż 10 materiałów w ciągu jednego dnia nagrań na planie. Do tej pory w projekcie zaangażowanych było co najmniej kilkanaście osób specjalizujących się w różnych obszarach (…)”.
Rezultat
Profil Uwielbiam.pl zgromadził już ponad 40 tysięcy obserwujących i ponad 445 tysięcy polubień. Suma odsłon ze wszystkich filmów to już kilkadziesiąt milionów, z czego w pierwszym miesiącu działania kanału było ponad 2 miliony organicznych wyświetleń. Te liczby mówią same za siebie i świadczą o tym jak dobrze twórcy kampanii dopasowali treści do grupy docelowej. Odbiorcy są również zaangażowani, a najlepsze materiały mogą pochwalić się średnią oglądalnością w przedziale od 12 do 24 sekund.
@uwielbiam.pl Straaasznie pyszne i straaaasznie proste! Halloweenowe mumie z Kotlinem z Piekła Rodem - odważycie się spróbować? 👻 #uwielbiampl #halloween #przekąska #kotlin ♬ oryginalny dźwięk – uwielbiam.pl - uwielbiam.pl
„W naszej strategii przyjęliśmy założenie, że idea kreatywna na kanał musi się bronić niezależnie od tego jak wyglądają aktualne trendy, czy kto jest prowadzącym. To odpowiednio sformułowany storytelling jest najistotniejszy i ma rezonować wśród dosyć szerokiej grupy docelowej. Fakt odpowiedniej selekcji ambasadorów dodatkowo wzmocnił ten przekaz. Dwaj totalnie różni twórcy, którzy nigdy ze sobą nie współpracowali, o bardzo wyrazistym wizerunku zostali zestawieni w nowej dla nich roli i duecie, w którym musi iskrzeć. Kontrolowane środowisko planu zdjęciowego pozwalające na odpowiednie zaplanowanie treści i przekazu przy zachowaniu jakości wideo, ale i autentyczności znanej z TikToka. Oraz to, co najważniejsze - ulokowanie różnych brandów w materiałach, które nawet organicznie świetnie zostały przyjęte przez użytkowników. To najmocniejsze elementy tej kampanii od strony strategii i egzekucji. Natomiast najważniejszym punktem jest otwartość klienta na pomysły i to, że content marki może wyglądać inaczej, niż początkowo się założyło. Warto być odważnym i próbować nowego. Jak widać to procentuje” – opisuje Roman Terelak, Managing Partner w Space Cat Industries.
Podsumowanie
Zarówno pomysł, jak i wyniki były brane przez jurorów TikTok Ad Awards, którzy kampanii promocyjnej profilu Uwielbiam.pl przyznali nagrodę Greatest Creative. Kanał ten stał się kolejnym mocnym filarem tiktokowej, kulinarnej społeczności.
@uwielbiam.pl Wielkie zwycięstwo i wspólne zwycięstwo! Dziękujemy za to wyróżnienie i tytuł Greatest Creative od @tiktokforbusinesseu #uwielbiampl #tiktokadawards ♬ oryginalny dźwięk – uwielbiam.pl - uwielbiam.pl
„Kanał Uwielbiam.pl na TikToku to miejsce, w którym inspiracje znajdą zarówno młodzi i początkujący kucharze, jak i Ci bardziej wymagający. Pokazujemy, że każdy może korzystać z całego portfolio produktów Grupy Maspex, aby tworzyć pyszne i oryginalne dania. A to wszystko z TikTokowym polotem, humorem i dystansem, przy wsparciu świetnych prowadzących. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu i konsekwentnie prowadzonym działaniom, dotarliśmy na TikToku do młodszego pokolenia generacji Z, co było naszym głównym celem” – podsumowuje Justyna Bik z Maspex.
Dołącz do dyskusji: Społeczność TikToka uwielbia Uwielbiam.pl – kulisy sukcesu wejścia Grupy Maspex na TikToka