Ponad 300 mln euro kosztowało uruchomienie SkyShowtime
SkyShowtime, międzynarodowa platforma streamingowa utworzona przez Comcast, wspierana treściami telewizji Sky i Paramount, kosztowała swoich właścicieli w zeszłym roku ponad 300 milionów euro.
Platforma działa na 20 rynkach w całej Europie (m.in. w Polsce), gdzie nie jest dostępna ani usługa satelitarna Sky, ani inny oferta Paramount Global i Paramount Plus. SkyShowtime prezentuje treści z biblioteki Paramount, NBCUniversal i Sky firmy Comcast, w tym „Babylon”, „iCarly”, „Nope”, „PAW Patrol”, „Rabbit Hole”, „Star Trek: Strange New Worlds”, „Ticket to Paradise”, „Top Gun: Maverick”, „Tulsa King”, „Yellowjackets” i „Yellowstone”.
Wydatki firmy ujawniono po raz pierwszy w „The Sunday Times” i wynika z nich, że koszty za pierwsze 13 miesięcy działalności do grudnia 2022 r. wyniosły 323 mln euro. Platforma wygenerowała przychody na poziomie 133 mln euro, a straty wyniosły 190 mln euro. Większość wydatków została przeznaczona na treści produkowane przez Paramount i Sky.
Spółka spodziewa się, że straty utrzymają się przez kilka pierwszych lat działalności. Sky Showtime zatrudniło nowych pracowników pod kierownictwem byłego dyrektora Comcast, Cable’a Monty’ego Sarhana.
Platforma udostępniła wiele oryginalnych treści w krajach skandynawskich i zastąpiła ofertę Ziggo w Holandii.
Dołącz do dyskusji: Ponad 300 mln euro kosztowało uruchomienie SkyShowtime