Serwis "Super Expressu" najlepiej przystosowany dla niepełnosprawnych
Serwis internetowy "Super Expressu" jest najlepiej spośród stron polskich gazet przystosowany dla niewidomych i niesłyszących użytkowników - wynika z badania fundacji Widzialni. Oprócz se.pl dobrą ocenę otrzymała jedynie witryna "Rzeczpospolitej".
W badaniu przeprowadzonym przez fundację Widzialni wzięli udział niewidomi, niedowidzący i niesłyszący internauci. Sprawdzili oni, jak w serwisach ośmiu polskich gazet wyglądają tytuły, jak opisane są nagłówki, linki i formularze oraz jak czyta się bezpośrednio tekst po kliknięciu na link. W drugiej części testu próbowali odnaleźć na tych stronach wybrane informacje.
Badanie pokazało, że tylko serwisy "Super Expressu" i "Rzeczpospolitej" są dobrze przystosowane dla niepełnosprawnych internautów. Strona se.pl otrzymała 21 punktów, a rp.pl - 18 punktów. Witryny pozostałych polskich gazet oceniono pod tym względem dostatecznie - polskatimes.pl i efakt.pl uzyskały po 17 punktów, dziennik.pl - 16,5 punktów, zw.com.pl i gazeta.pl - po 14,5 punktów, a naszdziennik.pl - 14 punktów.
Niepełnosprawni wskazywali, że najwięcej trudności sprawiały im nieopisane lub opisane nieprawidłowo pola formularzy i nieprecyzyjnie działające wyszukiwarki. Nawigację znacznie utrudniała nieuporządkowana hierarchia nagłówków. Ponadto problemem dla osób niewidomych był brak możliwości odczytania tekstu przez program czytający po kliknięciu na link. Jednocześnie w żadnym z badanych serwisów informacje i klipy filmowe nie posiadały opisów dla osób głuchych.
Dołącz do dyskusji: Serwis "Super Expressu" najlepiej przystosowany dla niepełnosprawnych