Screen Network wzięła 2,41 mln zł kredytu z PFR w ramach tarczy finansowej
Należąca do grupy kapitałowej 4fun Media spółka reklamy zewnętrznej Screen Network uzyskała 2,41 mln zł kredytu z Polskiego Funduszu Rozwoju. Zgodnie z zasadami tarczy finansowej od 25 do 75 proc. tej kwoty będzie bezzwrotne.
W komunikacie giełdowym 4fun Media zaznaczono, że Screen Network zanotowała znaczący spadek przychodów w związku z epidemią koronawirusa. Jako powód wskazano „restrykcje administracyjne dotyczące m.in. zakazu swobodnego przemieszczania się i podróżowania oraz zamknięcia galerii handlowych i sklepów wielkopowierzchniowych”.
Dodano, że zarząd Screen Network wystąpił z wnioskiem o kredyt z PFR, „mając na uwadze zaistniały stan faktyczny oraz konieczność pozyskania środków na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności operacyjnej”.
Zgodnie z zasadami tarczy finansowej umorzone może zostać od 25 do 75 proc. w zależności od spełnienia przez spółkę określonych warunków, m.in. utrzymania obecnego stanu zatrudnienia. Pozostała część kredytu ma zostać spłacona w 24 równych miesięcznych ratach począwszy od trzynastego miesiąca kalendarzowego przypadającego po dacie wypłaty kredytu.
Screen Network z odpisem dot. PRN Polska
W styczniu Screen Network zapowiedział, że dokona odpisu wartości udziałów w spółce zależnej PRN Polska o ok. 3,2 mln zł na koniec ub.r. Wynika to z faktu, że współpracę z PRN Polska zakończyła sieć hipermarketów Carrefour.
W ub.r. pion reklamy zewnętrznej grupy 4fun Media zanotowała spadek przychodów z 27,24 do 25,37 mln zł, wzrost kosztów operacyjnych z 20,11 do 20,62 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 8,3 do 8,09 mln zł.
Cała grupa 4fun Media zanotowała w ub.r. spadek przychodów sprzedażowych o 3 proc. do 58,84 mln zł, zysku EBITDA z 3,01 do 12,2 mln zł oraz wyniku netto z 7,92 mln ł zysku do 15,28 mln zł straty. Pion e-commerce firmy przy 7,18 mln zł wpływów miał 5,47 mln zł straty EBITDA, a wpływy z reklamy telewizyjnej zmalały o 32 proc.
4fun Media sprzedała większość udziałów agencji Bridge2fun
W zeszły czwartek firma 4fun Media za 465,5 tys. zł sprzedała 51 proc. udziałów spółek Bridge2fun Communication i Bridge2fun, działających jako agencja reklamowa FCB Bridge2fun. 45 proc. udziałów kupił ich prezes Rafał Baran. Jednocześnie poinformowano, że w pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe obu spółek zmalały o 75 proc.
W drugiej połowie kwietnia 4fun Media poinformowała, że dokona odpisu w związku z utratą wartości przez jej spółki zależne: 5,7 mln zł na Program, a 2 mln zł na Cupsell.
Jesienią ub.r. 4fun Media zapowiedziała, że w związku z niezadowalającymi wynikami przeprowadzi restrukturyzację segmentu e-commerce, który mocno rozbudowała poprzez serię przejęć od połowy 2018 roku. Pod koniec października zamknęła e-sklep NaImpreze.pl, a na początku marca br. zgodziła się na sprzedaż swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom Limited 59,84 proc. udziałów spółki Print Logistic za 925,6 tys. zł. - Prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować kolejne straty oraz wymagać będzie dalszych nakładów inwestycyjnych - uzasadnił zarząd 4fun Media.
4fun Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy.
Dołącz do dyskusji: Screen Network wzięła 2,41 mln zł kredytu z PFR w ramach tarczy finansowej
Prowadzi cały czas rozmowy, rozwija biznes i w zasadzie nie wiem po co im ta pożyczka?