RMF FM liderem w 2017 roku. Najniższy w historii wynik Jedynki, Eska wyprzedziła Trójkę
W 2017 roku na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Na czele spadków znalazła się Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średni udział RMF FM pod względem słuchania w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. To najwyższy wynik tej rozgłośni od 2011 roku, kiedy to udział RMF FM wyniósł 26 proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc. Jest to najniższy wynik od wielu lat.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. Stacja ta zanotowała najniższy wynik w historii nadawania.
Oczko niżej, z wynikiem na poziomie 6,9 proc., uplasowała się sieć Eska. Stacja ta na czwarte miejsce awansowała z piątego. Jej udział względem 2016 roku poszedł do góry o 0,2 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka najwyżej sklasyfikowana Trójka, która spadła z miejsca czwartego. Jej udział w badanym okresie wyniósł 6,7 proc. po spadku o 1,2 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Stacja ta odnotowała najgorszy wynik od 2009 roku (wówczas jej udział wyniósł 6,6 proc.).
Wysoki wzrost, wynoszący 0,4 pkt. proc., zanotowało Antyradio, którego wynik zwiększył się do 1,8 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również RMF MAXXX i Radio Wawa - do góry o 0,3 pkt. proc. do odpowiednio 3,3 proc. i 1,4 proc.
19. miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września 2016 roku, gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia i Polskie Radio 24 w 2016 roku miały 0,4 proc. udziału.
Dwa oczka wyżej uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział ZET Gold i Meloradia w zeszłym roku wyniósł 0,8 proc., czyli 0,1 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z poprzedniego roku.
Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem w 2017 roku. Najniższy w historii wynik Jedynki, Eska wyprzedziła Trójkę
Trójka to jeszcze nie jest to. Należy ją przewietrzyć i to konkretnie! Mann, Niedźwiedzki, Olszański i ten wszechobecny Strzyczkowski nie pasują do Trójki.
Tyle w temacie!
Tyle w temacie, bo chyba trudno o lepsze dowody na to, że wpis o 05:59 jest wpisem podszywacza!
A teraz do meritum. To, że RMF-u słuchają miliony Polaków i RMF potrafi trafić w oczekiwania masowej publiczki, oczywiście nie podlega dyskusji, ale faktem bezdyskusyjnym jest również to, że ci masowi słuchacze RMF FM nie mają zbyt wygórowanych oczekiwań od radia. Przykro mi, że kogoś urażam tym stwierdzeniem, ale taka jest prawda i nie da się od niej uciec! RMF FM to jest granie od lat w kółko tych samych tandetnych kawałków przerywanych co chwilę reklamami, sztucznie podekscytowani prezenterzy chrzaniący o jakichś konkursach czy innych bzdetach i czytane na jednym wydechu serwisy pseudoinformacyjne, które trwają chyba krócej niż bloki reklamowe, obowiązkowo zagłuszane podkładem muzycznym w myśl zasady, że przeciętny słuchacz tego radia i tak nie zrozumie treści serwisu, ale nie może zostać nawet na chwilę bez plumkania muzyki, bo się zanudzi na śmierć i zmieni stację. Taka jest prawda o RMF FM i nie da się tego podważyć! Prawdą jest też to, że jeśli kogoś zadowala słuchanie czegoś tak bezwartościowego i płytkiego (w samochodzie, w biurze czy gdziekolwiek), to ma TRAGICZNY gust...
Ja dostaję drgawek, jeśli czasami zdarzy mi się usłyszeć RMF FM w jakimś sklepie, kawiarni, autobusie itd. Słyszenie tego radia nawet przez 5-10 minut to dla mnie zawsze ból i cierpienie! Gdybym został skazany na słyszenie takiego czegoś przez dłuższy czas, chyba bym oszalał i rozwalił odbiornik radiowy, z którego donoszą się dźwięki RMF FM.
Prawdziwe radio powinno być dla intelektualnej elity! Prowadzący powinni się odzywać na dłużej niż 10 sekund, mieć do powiedzenia coś mądrzejszego niż zapowiedź kolejnego konkursu dla ludzi z IQ przedszkolaka, serwisy informacyjne powinny być traktowane poważnie, a nie jako zło koniecznie, muzyka powinna być bardziej wyszukana i podejście do muzyki powinno być poważne, a nie mielenie od 15 lat w kółko tych samych 100-200 kawałków, itd. itp. RMF FM nie spełnia żadnej definicji radia intelektualnego!