RMF FM i Radio ZET zyskują słuchaczy, Jedynka z największym spadkiem
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od maja do lipca 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,1 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po wzroście o 0,5 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,5 proc., po spadku o 1,3 pkt. proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (+ 0,2 pkt. proc.).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
maj 2011 : lipiec 2011 |
maj 2012 : lipiec 2012 |
maj 2013 : lipiec 2013 |
maj 2014 : lipiec 2014 |
maj 2015 : lipiec 2015 |
maj 2016 : lipiec 2016 |
Radio RMF FM |
25,5% |
24,8% |
25,6% |
24,6% |
24,2% |
25,1% |
Radio ZET |
16,6% |
15,6% |
14,7% |
15,2% |
13,6% |
14,1% |
Jedynka |
11,7% |
11,8% |
10,2% |
10,4% |
9,8% |
8,5% |
Trójka |
8,0% |
8,6% |
7,2% |
7,2% |
7,9% |
7,8% |
VOX FM |
1,7% |
1,8% |
1,7% |
3,5% |
3,9% |
4,1% |
Radio Maryja |
2,1% |
2,3% |
2,2% |
2,1% |
1,8% |
1,8% |
Radio TOK FM |
1,3% |
1,2% |
1,1% |
1,3% |
1,6% |
1,8% |
ANTYRADIO |
- |
- |
- |
0,9% |
1,1% |
1,2% |
RMF Classic |
0,8% |
0,9% |
0,9% |
1,0% |
1,1% |
1,1% |
Dwójka |
0,6% |
0,5% |
0,6% |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
Czwórka |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,4% |
Radio Muzo.fm |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
maj 2015 : lipiec 2015 |
sierpień 2015 : październik 2015 |
listopad 2015 : styczeń 2016 |
luty 2016 : kwiecień 2016 |
maj 2016 : lipiec 2016 |
Radio RMF FM |
24,2% |
24,8% |
24,1% |
24,9% |
25,1% |
Radio ZET |
13,6% |
14,2% |
13,6% |
13,6% |
14,1% |
Jedynka |
9,8% |
9,4% |
9,5% |
8,8% |
8,5% |
Trójka |
7,9% |
8,0% |
8,6% |
8,0% |
7,8% |
VOX FM |
3,9% |
3,5% |
4,2% |
4,1% |
4,1% |
Radio Maryja |
1,8% |
1,9% |
2,0% |
1,7% |
1,8% |
Radio TOK FM |
1,6% |
1,4% |
1,8% |
1,8% |
1,8% |
ANTYRADIO |
1,1% |
1,1% |
1,3% |
1,4% |
1,2% |
RMF Classic |
1,1% |
1,1% |
1,4% |
1,3% |
1,1% |
Dwójka |
0,5% |
0,7% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,4% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
N= |
20 972 |
21 017 |
21 045 |
20 940 |
20 898 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET zyskują słuchaczy, Jedynka z największym spadkiem
Chociaż i tak uważam, że te wyniki nie mają żadnego znaczenia. Liczy się misja i wartościowy program, a nie słupki słuchalności, które są szalenie ważne, ale dla nadawców komercyjnych. Dla mnie liczy się to, że od początku roku Jedyneczka znowu jest radiem, którego chce się słuchać godzinami i nie ma się dość! Wraz z odejściem Kamila Dąbrowy definitywnie skończyło się coś na literę "L", a na antenie zaczęły być propagowane właściwe wartości :!: I bardzo dobrze. A czy jest 8%, 18% czy 0,8% - to bez znaczenia... Szkoda, że Polskie Radio w ogóle nie wycofa się z tych niepotrzebnych dla niego badań słuchalności.
maj 2016 - lipiec 2016 - 8,5%
Ale pewnie, po co w ogóle powoływać się na jakieś dane? Wystarczy wrzucić coś na fejsa, udostępnić 1000 razy i wtedy stanie się to prawdą...
marzec 2016 - maj 2016 - 8,4%
kwiecień 2016 - czerwiec 2016 - 8,0%
maj 2016 - lipiec 2016 - 8,5%
Jeszcze jakieś pytania? :D
Owszem, jeśli porównywać słuchalność Jedynki teraz z analogicznym okresem rok temu, to teraz jest niższa, natomiast Jedynka ZYSKAŁA na słuchalności, jeśli przeanalizujemy słuchalność z ostatnich kilku miesięcy. Do tej pory Jedynka tylko traciła, teraz jest zysk :!: