Reklamy w TVN tanieją o 30 proc. Mocno w dół „X Factor”. „Kuchenne rewolucje” i „Fakty”
W cenniku reklamowym TVN na marzec stawki są średnio o 28,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Najdroższe dla marketerów pozostały „X Factor” i „Fakty”, ale spoty przy nich kosztują zdecydowanie mniej niż przed rokiem.
Za reklamę przy „X Factor”, który wiosną będzie emitowany w sobotę po godz. 20, trzeba zapłacić od 45,1 do 62,5 tys. zł (wszystkie podane kwoty to ceny netto spotów 30-sekundowych). Przed rokiem talent show był nadawany w niedzielę, a ceny reklam wynosiły od 69,7 do 88,6 tys. zł. Teraz w niedzielnym primie timie TVN będzie pokazywał przeniesiony z poniedziałku serial „Lekarze” (spoty przy nim kosztują od 42,5 do 54,1 tys. zł) oraz nowy program „Project runway” (ceny spotów: 42,1-47,3 tys. zł).
W poniedziałek wieczorem zamiast „Lekarzy” (spoty przy nich przed rokiem kosztowały 64,1-68,1 tys. zł) będzie emitowany nowy serial „Sama słodycz” ze spotami kosztującymi od 35,7 do 46,6 tys. zł. Reklamy przy pokazywanym bez zmian we wtorek „Prawie Agaty” staniały z 45,2-50,8 tys. zł do 34,9-45,5 tys. zł.
>>> „Project Runway”, „Sama słodycz” i „Efekt domina” w wiosennej ramówce TVN
Spot przy „Na Wspólnej” kosztuje obecnie 45,5 tys. zł, czyli 12,4 tys. zł mniej niż rok wcześniej, a przy „W-11 wydziale śledczym” - od 24,9 do 28,9 tys. zł (wobec 33,2-38,2 tys. zł przed rokiem).
W środowe wieczory TVN będzie pokazywał show „Bitwa o dom”, przy którym za reklamę trzeba zapłacić od 35 do 43,6 tys. zł. W marcu ub.r. w tym paśmie emitowany był „Top model” ze spotami kosztującymi od 58,4 do 68,6 tys. zł. Reklamy przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” staniały w skali roku z 62,2-74,4 tys. zł aż do 32,4-47,3 tys. zł, natomiast przy talk show Kuby Wojewódzkiego - z 31,8-49,8 tys. zł do 21,3-37,2 tys. zł.
Spoty przy „Faktach” kosztują obecnie 50,6 tys. zł (emisja w dzień powszedni), 48 tys. zł (w sobotę) i 59,4 tys. zł (w niedzielę). Przed rokiem ich ceny wynosiły, odpowiednio, 69,6, 67,5 i 78 tys. zł.
Mimo wszystko podobnie drogie jak przed rokiem są pakiety gwarantowanej widowni (tzw. GRP). W tym skierowanym do wszystkich widzów w wieku 16-49 lat punkt GRP kosztuje 6,6 tys. zł (240 zł mniej niż rok wcześniej), a w najdroższym, do mężczyzn w wieku 16-39 lat - 10,56 tys. zł (350 tys. zł więcej niż przed rokiem).
Przypomnijmy, że od początku br. biuro reklamy TVN, oprócz stacji Grupy TVN obsługujące też kilkadziesiąt innych kanałów tematycznych, prowadzi sprzedaż oferty reklamowej według nowych zasad (więcej na ten temat).
W styczniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wynosił 11,32 proc., o 1,06 pkt proc. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 8,56 proc. (zobacz pełne dane).
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN tanieją o 30 proc. Mocno w dół „X Factor”. „Kuchenne rewolucje” i „Fakty”