Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół
W polskiej branży handlowej i motoryzacyjnej swoje telewizyjne budżety reklamowe najbardziej zwiększyły w 2010 roku Castorama, Peugeot i Renault. Natomiast mniej niż rok wcześniej na reklamy w telewizji wydało Tesco.
Wśród sieci handlowych Lidl Polska, w 2009 roku będący poza czołówką reklamodawców telewizyjnych, wskoczył na drugie miejsce rankingu. Natomiast Castorama Polska przeznaczyła na reklamy w telewizji 43 proc. więcej niż rok wcześniej, a Jeronimo Martins (właściciel sieci sklepów Biedronka) – 22 proc. więcej. Za to wydatki Tesco Polska w tym zakresie były o 5 proc. mniejsze. Liderująca w tym segmencie Metro Group (do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn) wydała na reklamy telewizyjne minimalnie więcej niż w 2009 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Handel” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
Metro Group |
98 025 143 zł |
97 677 182 zł |
|
Lidl Polska Sklepy Spożywcze |
78 895 650 zł |
- |
|
Castorama Polska |
53 997 695 zł |
37 676 058 zł |
|
Jeronimo Martins Dystrybucja |
48 150 195 zł |
39 421 265 zł |
|
Tesco Polska |
38 199 252 zł |
40 363 252 zł |
Peugeot Polska tak wyraźnie zwiększył w ub.r. swój cennikowy budżet reklamowy w telewizji, że o ile rok wcześniej nie znalazł się nawet w pierwszej piątce reklamodawców z sektora motoryzacyjnego, o tyle jest liderem zestawienia za 2010 rok. Z kolei Renault Polska na reklamy w telewizji wydał w ub.r. 44 proc. więcej niż rok wcześniej, Skoda Auto Polska – 7 proc. więcej, a Fiat Auto Poland – 5 proc. więcej.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Motoryzacja” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
Peugeot Polska |
46 394 831 zł |
- |
|
Renault Polska |
42 788 530 zł |
29 722 912 zł |
|
Skoda Auto Polska |
41 955 044 zł |
39 001 248 zł |
|
Fiat Auto Poland |
34 116 049 zł |
32 534 232 zł |
|
General Motors Poland |
33 488 025 zł |
- |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół