Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska
W lutym br. największe wpływy z reklam wśród magazynów miał dwutygodnik „Viva!”. Spadek przychodów zanotowały „Wprost” i „Newsweek Polska”, a najwięcej w reklamę w magazynach zainwestował koncern kosmetyczny L’Oreal Polska.
W lutym br. magazyny zarobiły na reklamach 195,6 mln zł, czyli 18,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Na pozycję lidera wpływów reklamowych, z czwartej pozycji rok wcześniej, awansował dwutygodnik „Viva!”. Nakłady marketingowe w tym piśmie w skali roku wzrosły o 65,3 proc., do 11,6 mln zł. Pozycję lidera stracił tym samym „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który w lutym br. zarobił z reklam 10,4 mln zł, o 2,6 proc. więcej w skali roku.
Wzrost przychodów z reklam zanotowały też: „Party” - o 36,1 proc. (do ok. 7 mln zł), „Twój Styl” - o 35,2 proc. (do 5,7 mln zł), „Przyjaciółka” - o 34,8 proc. (do 5,6 mln zł), „Forbes- o 12 proc. (do 5,3 mln zł) i „Flesz” - o 6,3 proc. (do 5,3 mln zł).
Spadły natomiast wpływy reklamowe dwóch tygodników opinii: „Wprost” i „Newsweek Polska”. Pierwszy tytuł zarobił 20,3 proc. mniej niż rok temu - blisko 7,1 mln zł, a drugi – 13,6 proc. mniej, czyli ok. 7 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
II 2014 |
II 2015 |
zmiana proc. |
VIVA |
7 044 392 zł |
11 644 658 zł |
65,3 |
TELE TYDZIEŃ |
10 109 357 zł |
10 376 063 zł |
2,6 |
WPROST |
8 890 950 zł |
7 082 100 zł |
-20,3 |
PARTY |
5 170 000 zł |
7 037 135 zł |
36,1 |
NEWSWEEK POLSKA |
8 068 098 zł |
6 972 300 zł |
-13,6 |
KROPKA TV |
b.d. |
6 440 625 zł |
b.d. |
TWÓJ STYL |
4 184 775 zł |
5 655 870 zł |
35,2 |
PRZYJACIÓŁKA |
4 176 883 zł |
5 632 426 zł |
34,8 |
FORBES |
4 726 666 zł |
5 296 100 zł |
12 |
FLESZ |
4 978 119 zł |
5 290 100 zł |
6.3 |
Razem |
165 536 242 zł |
195 572 762 zł |
18,1 |
Największym reklamodawcą w magazynach w lutym br. był L’Oreal Polska. Inwestycje firmy w tym zakresie wyniosły blisko 7 mln zł, o 75,5 proc. więcej niż rok temu.
Koncern Procter & Gamble Polska zostawił w tym segmencie prasy 5,2 mln zł, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce zajęła firma Audiotex Polska z wydatkami wynoszącymi 3,6 mln zł.
Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zredukował wydatki w magazynach o 18,3 proc., do niespełna 3 mln zł. Poza ścisłą czołówką reklamodawców w czasopismach znalazła się w tym roku firma Alma Market (w ub.r. wydała ok. 2,5 mln zł). W jej miejsce pojawiła się firma Carla Norri, która zostawiła w nich ponad 2,6 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
II 2014 |
II 2015 |
zmiana proc. |
L'OREAL POLSKA |
3 983 240 zł |
6 989 251 zł |
75,5 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
5 015 665 zł |
5 225 310 zł |
4,2 |
AUDIOTEX POLSKA |
b.d. |
3 550 930 zł |
b.d. |
JERONIMO MARTINS POLSKA |
3 652 630 zł |
2 983 458 zł |
-18,3 |
CARLA NORRI |
b.d. |
2 630 800 zł |
b.d. |
wszyscy reklamodawcy |
165 536 242 zł |
195 572 762 zł |
18,1 |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska