Reklamy tygodnia: Volkswagen, Nescafe Gold Blend, Milka, Kruszwica, Robico (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się cztery produkcje z rodzimego rynku oraz jedna zagraniczna. Wśród nich kampania promująca program Volkswagena oraz akcja „Kujawscy Zapylacze”, reklamy kefirów Robico i czekolad Milka oraz zagraniczny spot promujący Nescafe Gold Blend.
Milka: Ostatnia kostka
To kolejna akcja reklamowa Milki zwracająca uwagę na emocję łączące nas z bliskimi osobami. W kilku poprzednich kampaniach motywem przewodnim było przytulanie, teraz przyszedł czas na dzielenie się i wspomnienia.
W ramach obecnej kampanii do sprzedaży trafiło prawie 2,5 mln tabliczek czekolady Milka (w klasycznych opakowaniach 100 g) bez jednej kostki. Tę ostatnią kostkę można wysłać wybranej osobie, wraz z krótką wiadomością, poprzez serwis Fioletowastrona.pl. Można tam też stworzyć wirtualną kostkę, dołączyć do niej spersonalizowaną wiadomość oraz przesłać mailowo lub na wybranym portalu społecznościowym. Akcja potrwa do końca czerwca.
- Każdy z nas na pewno ma swoją własną historię związaną z ostatnią kostką ulubionej czekolady. Teraz chcemy zaprosić konsumentów do zabawy - do poszukiwania w sklepach limitowanej tabliczki klasycznej Milki bez ostatniej kostki. Przede wszystkim zachęcamy jednak wszystkich, żeby tą ostatnią, najcenniejszą kostkę podarowali komuś, z kim łączą go najmilsze wspomnienia - opisuje przesłanie kampanii Małgorzata Chojnacka, brand manager Milki w Mondelez Polska.
Akcja obejmuje też reklamy w telewizji, internecie (reklamy display, spot na YouTubie, aktywności w social media), w sklepach (materiały POS) oraz na outdoorze (citylighty).
>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl
Klient: Mondelez Polska
Agencje: VML Poland (adaptacja globalnego konceptu kampanii i obsługa Fioletowejstrony.pl), Next (komunikacja na Facebooku), Carat (zakup mediów), Rc2 (PR).
Volkswagen Samochody Użytkowe: „ogórki” promują Service Pro
Fajna i nietypowa dla branży motoryzacyjnej akcja, bez wątpienia zwracająca uwagę. Przemierzające przed laty dość regularnie ulice miast i wsi „ogórki” na pewno przykuły uwagę, zarówno dorosłych jak i dzieci.
W ramach akcji promującej program rabatowy Service Pro firma Volkswagen Samochody Użytkowe wykorzystała klasyczne samochody Volkswagen Transporter T2, potocznie nazywane ogórkami, które ruszyły w trasę po Polsce. Odwiedziły giełdy rolno-spożywcze, samochodowe, kwiatowe i odzieżowe w 17 miastach, rozdawano zestawy powitalne zawierające materiały promocyjne i informacyjne, a właściciele aut, którzy wypełnili formularze zgłoszeniowe, otrzymali kubki termiczne.
Skąd wybór tych starych modeli? Program Service Pro adresowany jest do posiadaczy pięcioletnich i starszych samochodów marki Volkswagen.
>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje
Kampania objęła również reklamy na autobusach miejskich w dziesięciu dużych miastach (m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu), a także reklamy wyświetlane na ekranach powitalnych w sieci bankomatów Euronet. Zrealizowano też działania ambientowe.
Klient: Volkswagen Group Polska
Agencja: Advertiva (koncepcja, kreacja, produkcja materiałów graficznych i koordynacja akcji).
Robico: Kolosalna różnica
Animowane historyjki w spocie czy komiks w reklamach graficznych to wciąż rzadko spotykane rozwiązanie stosowane w kampaniach. I tu brawa za niesztampową formę promocji dość mało atrakcyjnej marketingowo kategorii, jaką są produkty nabiałowe.
Firma ZUH Robico rozpoczęła ogólnopolską kampanię reklamową kefiru Robico, która poprzez niesztampową formę ma zwrócić uwagę odbiorców i zapoznać ich z zaletami produktu.
W spotach o nietypowej dla kategorii produktów mlecznych kreskówkowej konwencji w głównej roli występuje bohater symbolizujący kefir Robico. Zabawne dialogi dyskutujących o nim postaci podkreślają jego główne zalety: trzy wygodne opakowania, naturalny skład z żywymi kulturami bakterii oraz świeżość i smak gaszący pragnienie.
Kampania obejmuje dwa 15-sekundowe spoty emitowane w kanałach TVN, Polsatu i TVP i trzy 15-sekundowe spoty wyświetlane w serwisach Grupy Onet, YouTube i Player.pl, a także reklamy w radiu, prasie, na outdoorze i POS-ach. Jest to pierwsza tak duża akcja promująca ten produkt.
Działaniom wizerunkowym towarzyszy promocja konsumencka z rowerami marki Kross Grand Vienna oraz zestawami: lunchbox Tupperware, kubek i torba - do wygrania. Aby wziąć w niej udział, należy zarejestrować kod z nakrętki Robico na stronie kolosalnaroznica.pl, odpowiedzieć na pytanie konkursowe i/lub uzupełnić komiks. Promocja potrwa do 22 czerwca.
ZUH Robico
Agencje: JJ Entertainment (strategia, kreacja, realizacja), Star Media (media), Nadal Studio (produkcja)
Nescafe Gold Blend: Rodzinna wyprawa do krainy dinozaurów
Emocjonalna reklama zwracająca uwagę na to, co w codziennym życiu powinno być najważniejsze. Drobne gesty, małe rzeczy, na które w codziennej bieganinie nie zwracamy uwagi i pięknie pokazana relacja matki i syna.
W roli narratora w nowych reklamach promujących Nescafe Gold Blend wystąpił Tcheky Karyo, aktor znany m.in. z roli czarnego charakteru w filmie „Bad Boys” w 1995 roku. Nowa kampania Nescafe Gold Blend ruszyła 11 maja w wybranych stacjach telewizyjnych, będzie prowadzona też w kinach. Jej wsparciem są działania na outdoorze i w mediach społecznościowych.
Spot zaczyna się historią pokazującą matkę, która wspólnie z synem znajduje się w krainie prawdziwych dinozaurów, wspólnie zwiedzają okolicę, oglądają prehistoryczne gady. Historię opowiada pokazywany w tle Tcheky Karyo.
W pewnym momencie nagle kobieta pokazana jest w realnym świecie - w domu, przy biurku i komputerze. Pod biurkiem siedzi chłopiec, który bawi się figurkami dinozaurów. Wtedy matka sięga po kubek z kawą Nescafe Gold Blend, po jej wypiciu odchodzi od laptopa i zaczyna wspólnie z synem bawić się miniaturowymi zwierzątkami.
Richard Howatson, dyrektor marketingu dywizji napojów w Nestle (właściciel marki Nescafe) stwierdził, że dział marketingu firmy wspólnie z agencją Publicis opracowali bardzo emocjonalną kampanię , która ma trafiać prosto w serca współczesnych konsumentów. - Chcieliśmy tą kampanią wzniecić miłość konsumentów do marki Nescafe Gold Blend przypominając ludziom, że w życiu codziennym są ważne małe, codzienne rzeczy, gesty - powiedziała Sue Higgs, dyrektor kreatywny Publicis London.
Klient: Nestlé
Agencja: Publicis London (kreacja), Pictures Park (produkcja), ZenithOptimedia (media), OgilvyOne (media społecznościowe)
„Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”
Niestandardowe podejście do tematu i nietypowa rekrutacja zapewne zwrócą uwagę społeczeństwa i niejednego zachęcą, by przyłączył się do akcji promującej pozytywne działania związane z ochroną pszczół.
Zakłady Tłuszczowe „Kruszwica”, właściciel marki Kujawski, rozpoczęły kolejny etap piątej edycji kampanii społecznej „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”. W tym roku działania przebiegają pod hasłem Bądź przyjacielem pszczół na 5!”.
Celem prowadzonych od pięciu lat działań edukacyjnych jest zmiana postaw społeczeństwa i promocja pozytywnych działań związanych z ochroną pszczołowatych, których znaczenie dla człowieka i środowiska naturalnego jest kluczowe. Najnowsza odsłona akcji będzie miała niestandardowy charakter. - Praca wykonywana przez pszczoły jest niezwykle ważna dla środowiska naturalnego i ludzi, ale jest też wyjątkowo trudna i niewdzięczna, a my nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. Właśnie na tym aspekcie skupiliśmy się, powołując do życia nowych bohaterów naszej kampanii, reprezentujących nieznaną dotąd profesję: Zapylaczy - opisuje mówi Małgorzata Strzelec, junior brand manager w ZT „Kruszwica” .
Koncepcja „Kujawskich Zapylaczy” na etapie teaserowym opiera się na mechanizmie procesu rekrutacyjnego. W internetowych serwisach z ogłoszeniami o pracę, pojawiły się reklamy zachęcające do aplikowania na stanowisko Zapylacza. Ogłoszenia rekrutacyjne można znaleźć m.in. w serwisie społecznościowym wooloo.pl, za którego pośrednictwem użytkownicy mogą zlecać wykonanie drobnych zadań, na które nie mają czasu, np. sprzątanie, zakupy czy drobne naprawy. Komunikacja prowadzona jest również na portalu Goldenline.pl, Pracuj.pl, a dodatkowo wykorzystywane są reklamy displayowe w internecie.
Odbiorcy ogłoszeń zainteresowani pracą zapylacza trafiają na specjalnie przygotowaną aplikację na facebookowym profilu „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”. W czerwcu, po etapie teaserowym, znajdą się tam angażujące treści video, w których trójka Kujawskich Zapylaczy będzie przybliżać znaczenie pszczołowatych dla środowiska i uświadamiać jak ważna, a przy tym mozolna i niewdzięczna z ludzkiego punktu widzenia, jest praca tych pożytecznych owadów, w której de facto nikt nie jest w stanie efektywnie zastąpić pszczół.
W lipcu i sierpniu br. Kujawscy Zapylacze będą również zachęcać do udziału w trzeciej edycji obchodów Wielkiego Dnia Pszczół. 8 sierpnia br., w ogrodach botanicznych, parkach narodowych i krajobrazowych oraz innych placówkach przyrodniczych w całej Polsce, każdy będzie mógł dowiedzieć się o tym, jak ważną i pożyteczną rolę w całym ekosystemie pełnią owady pszczołowate, jak wygląda świat pszczół oraz jak samodzielnie im pomagać.
Klient: ZT Kruszwica
Agencje: Starcom MediaVest Group (strategia, kreacja, realizacja), Garden of Words (PR)
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Volkswagen, Nescafe Gold Blend, Milka, Kruszwica, Robico (wideo)
Wiele ofert różnych firm dla każdego w jednym miejscu.