SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: BMW Polska, Żywiec Zdrój, mBank i Volvo (wideo)

Wśród najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się tym razem trzy kampanie polskie i jedna zagraniczna. Są to prowadzone na rodzimym rynku akcje wizerunkowe marek Żywiec Zdrój i mBank oraz kampania rekrutacyjna BMW Group Polska, a także zagraniczny spot przygotowany dla marki Volvo.

Żywiec Zdrój - „Dziękuję za zaufanie”
Agencje: VML Poland, Young & Rubicam Poland, MSL Group, MediaCom Warszawa

Ta kampania to ciekawy zabieg na kryzys wizerunkowy firmy. Marketer zareagował szybko i świetnie wykorzystał zaistniałą sytuację do podniesienia świadomości marki i budowy jej wizerunku.

- Rozpoczęliśmy wyjątkową kampanię z udziałem pracowników Żywiec Zdrój, w której dzielimy się pozytywną energią i pasją, z którą na co dzień pracujemy. W ten sposób dziękujemy wszystkim, którzy sięgają po nasze produkty za zaufanie, jakim obdarzają Żywiec Zdrój - opisuje kampanię producent.

W kampanii występują dyrektor zakładu produkcyjnego oraz kierownicy działu wodnego i laboratorium w firmie. Reklamy pokazują ich zarówno w pracy, jak podczas życia prywatnego. Pracownicy opowiadają, jak ważne jest picie wody .

 

Akcja jest odpowiedzią firmy na kryzys wizerunkowy wody Żywiec Zdrój, który zaczął się, kiedy w drugiej połowie września mężczyzna z Bolesławca po wypiciu paru łyków substancji z butelki po wodzie Żywioł Żywiec Zdrój doznał poparzeń. Producent podkreślił, że ta partia butelek nie została zapakowana w jego zakładzie.

 

W efekcie kontroli wewnętrznej firmy i postępowania prokuratury ustalono, że w butelce znalazła się kombinacja niezmieszanych z wodą substancji chemicznych, charakterystycznych dla produktu Butanox używanego do utwardzania żywic poliestrowych m.in. przy produkcji laminatów. Potwierdzono, że Butanox nie mógł pojawić się w opakowaniu po wodzie „Żywioł” podczas procesu butelkowania, tylko dopiero po otwarciu butelki i że substancja ta nie występuje w zakładzie rozlewniczym Żywiec Zdrój.

Kampania to wyraz ogromnej wdzięczności, jaką odczuwamy wobec naszych konsumentów oraz pracowników. Ostatni miesiąc był czasem silnych emocji i w ten konkretny sposób chcielibyśmy docenić coś absolutnie przełomowego w takiej sytuacji – ich postawę, wsparcie i zaufanie. Pracownicy firmy ani przez chwilę w nią nie zwątpili. Wiedzieli, że ze względu na nasze standardy, wszystkie produkty są absolutnie bezpieczne. Równie wyjątkowa była reakcja osób, które na co dzień po te produkty sięgają. Słowa wsparcia wyrażane w kontaktach bezpośrednich, mailach i na portalach społecznościowych pozwoliły nam dalej robić to, co ważne czyli poprzez codzienną pracę zachęcać ludzi by pili zdrowiej i troszczyć się o naturę  - opisuje akcję Inga Songin, dyrektor marketingu i PR w Żywiec Zdrój.

 

Nowa kampania wody Żywiec Zdrój jest realizowana w telewizji (TVN i Polsat), internecie (m.in. serwisy VoD) oraz poprzez działania PR.

Za obsługę reklamową marki Żywiec Zdrój odpowiadają agencje Young & Rubicam Poland (kreacja), VML Poland (działania w internecie) i MSL Group (działania PR) oraz dom mediowy MediaCom Warszawa (zakup mediów).


Volvo - „ABC śmierci”

Ten spot jest genialny. Trudno uwierzyć, że jego twórcami są studenci. Takich umysłów w reklamie brakuje.

Trwający niespełna minutę spot przygotowany przez studentów Doriana Lebherza i Daniela Titza z Akademii Filmowej w Ludwigsburgu pod hasłem „ABC śmierci” („ABCs of Death”) promuje samochody marki Volvo.

Przygotowany przez studentów film nie jest oficjalną reklamą producenta samochodów, ale ich projektem. Przyznają jednak, że zanim upublicznili film, zapytali przedstawicieli Volvo o modele aut, które ewentualnie mogliby pokazać oraz o opinię i zgodę. Liczyli się z tym, że jego scenariusz jest mocno ryzykowny, jednak Volvo nie miało żadnych zastrzeżeń.

 

Trwający blisko minutę spot pokazuje losy mieszkańców małego miasteczka, których spotykają koszmarne historie, kończące się śmiercią: przy kopaniu ogródka wybucha bomba, atakują ich krwiożercze gołębie, kogoś rozjeżdża rozpędzony autobus, pokazano też dwoje ludzi, którzy zmarli w wyniku powieszenia. Film kończy historia, w której kierujący samochodem Volvo mężczyzna w podeszłym wieku słabnie za kierownicą i traci przytomność, a tym samym panowanie nad autem. W tym czasie na jezdnię wchodzi inny mężczyzna prowadzący na smyczy psy. Gdy auto z dużą prędkością zbliża się do przechodnia i wydaje się, że za chwilę w niego uderzy, samochód nagle zatrzymuje się w bezpiecznej odległości. Takiej, że do potrącenia pieszego nie dochodzi, mimo że kierowca samochodu prawdopodobnie już nie żyje. Auto zatrzymuje się dzięki specjalnemu systemowi bezpieczeństwa.

Orian Lebherz i Daniel Titz w 2015 roku przygotowali podobny, niekomercyjny projekt filmowy dla marki alkoholu Johnnie Walker. Film „Dear Brother” miał 4 mln odsłon.


BMW Group Polska
Agencja: MAB

Ciekawy sposób i próba pozyskania pracowników. Przy okazji działań rekrutacyjnych fajnie wyeksponowane atuty marki.

BMW Group Polska  rozpoczyna proces rekrutacji na stanowiska u dealerów samochodów BMW do działu technicznego, produktowego i sprzedażowego. Akcję wspiera kampanią stworzoną we współpracy z agencją MAB.

„Dlaczego chciałby ten bagażnik?”, „Czy jego BMW potrzebuje przeglądu po zimie?”, „Dlaczego wybrałby koła BMW M Performance?” - to pytania skierowane do specjalistów, m.in. mechaników, lakierników czy sprzedawców. Właśnie do nich skierowana jest kampania rekrutacyjna przygotowana przez agencję MAB we współpracy z BMW Group Polska.

Reklamy, które pojawiły się na nośnikach outdoorowych, w internecie i w social media, opierają się na specjalistycznej wiedzy i kompetencjach, które powinni posiadać nowi pracownicy firmy: mechanicy, sprzedawcy czy doradcy serwisowi. Hasło „Jeśli wiesz, aplikuj” jest dedykowane ekspertom, którzy są zainteresowani rozwojem zawodowym w świecie samochodów marki premium.


mBank - „#SłowaMająMoc”
Agencja: VML Poland

Nietypowa bankowa reklama, bo nie ma w niej mowy o odsetkach, kapitale, pożyczkach itp. Ciekawy sposób na zaangażowanie z jednej strony klientów, z drugiej – budowanie wizerunku marki.

Ruszyła internetowa kampania mBanku pod hasłem „#SłowaMająMoc”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na moc słów, które piszemy w internecie i zachęcenie zadowolonych z jakości obsługi klientów banku do podzielenia się pozytywnymi wrażeniami w mediach społecznościowych przy użyciu hashtagu #SłowaMająMoc.

 

- Jesteśmy świadomi, że w świecie wirtualnym mamy tendencję do krytykowania, a komplementy wolimy dawać osobiście - w prywatnej wiadomości czy twarzą w twarz. Podobnie jest z opiniami o banku. Jeśli jednak któryś z naszych pracowników zasłuży na ciepłe słowo zachęcamy, by klient napisał o tym i oznaczył swoją wypowiedź hasztagiem #SłowaMająMoc. Zadbamy, by taki komentarz dotarł do odpowiedniej osoby, dzięki temu jej dzień będzie lepszy - opisuje akcję Izabela Kwiatkowska, specjalista ds. komunikacji w mediach społecznościowych w mBanku.
Na stronie internetowej slowamajamoc.com mBank zachęca klientów do pokazania, jak wielką moc mają ich słowa i opisania na dowolnych platformach społecznościowych sytuacji, w której pracownik banku w dowolnej codziennej sytuacji pozytywnie ich zaskoczył. Dzięki hashtagowi #SłowaMająMoc każdy komentarz zostanie odnaleziony i przekazany pracownikom mBanku. Najciekawsze historie zostaną nagrodzone.

- Głównym narzędziem komunikacji jest film pokazujący reakcje ludzi na mile słowa. Podczas jego nagrywania rozmawialiśmy z bohaterami, a ich mimika zmieniała się z każdą wypowiedzią. Zależało nam na tym, by uchwycić, jak pięknie wygląda każda twarz, niezależnie od wieku, gdy się mimowolnie uśmiecha słysząc pozytywne informacje. I to właśnie jest cel naszych działań - zachęcenie do przekazywania sobie pozytywnych słów także w sieci - dodaje Izabela Kwiatkowska.

Na potrzebny akcji agencja VML Poland przygotowała stronę internetową www.slowamajamoc.com oraz film opublikowany na fanpage’u marki oraz na jej kanale YouTube. Działania w ramach pierwszego flightu kampanii prowadzone będą do 23 grudnia. Towarzyszyć im będzie drugi spot, który zostanie wkrótce opublikowany.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: BMW Polska, Żywiec Zdrój, mBank i Volvo (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl