Reklamy pilotażowo na urządzaniach Oculus od Facebooka
Facebook testuje reklamy w zestawach słuchawkowych wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest.
Linia gogli Oculus Quest pozwala użytkownikom na bezprzewodowe włącznie gier i aplikacji zaprojektowanych na system operacyjny Android.
Pilotaż reklam prowadzony jest we współpracy z producentem gier Resolution Games. W ciągu najbliższych kilku tygodni, Facebook będzie uruchomić reklamy w Blaston, futurystycznej grze od Resolution Games, w kolejnych dniach reklamy będą pojawiały się w innych grach deweloperów.
Facebook w ubiegłym miesiącu wprowadził reklamy na aplikację mobilną Oculusa. Targetowanie przekazów odbywa się na podstawie profili z Facebooka. Z targetowania wyłączone mają być dane użytkowników gogli Oculus, takich jak wszelkie obrazy z tych urządzeń lub z funkcji hand-tracking (ręczne sterowanie urządzeniem w czasie gry).
W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld. W raportowanym okresie przychody Facebooka ze sprzedaży sprzętu (m.in okularów Oculus) wyniosły 732 miliony dolarów. Reklamy na sprzęcie Oculus mogą być kolejnym liczącym się źródłem przychodów dla Facebooka, który czerpie ponad 97 proc. zysków z reklam.
Dołącz do dyskusji: Reklamy pilotażowo na urządzaniach Oculus od Facebooka