IGRZ: 140,5 mln zł na reklamy zewnętrzne w II kwartale br., reklama tranzytowa 14 proc. w dół
W drugim kwartale br. wpływy reklamowe firm reklamy zewnętrznej raportujących do IGRZ wyniosły 140,5 mln zł, czyli były niemal takie same jak przed rokiem. Po pierwszym półroczu ich przychody były niższe o 0,6 proc.
Z danych opracowanych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej we współpracy z domem mediowym Starcom (Publicis Media) wynika, że wpływy reklamowe firm raportujących do IGRZ wyniosły w II kwartale br. 140,5 mln zł. To niemal tyle samo, co w analogicznym okresie ub.r. - wówczas wielkość sprzedaży dla tej samej bazy firm wynosiła 140,8 mln zł.
Jak podaje Izba, wygenerowane dane dotyczące wielkości sprzedaży największych firm regionalnych i zajmujących się reklamą wielkoformatową wskazują dalszy spadek w stosunku do roku ubiegłego. IGRZ szacuje wpływy całego rynku reklamy OOH w omawianym okresie na ok. 158 mln zł.
W czołówce kategorii, które najwięcej wydaję na reklamę na nośnikach OOH znajdują się: handel (17 proc.), napoje i alkohole (13 proc.), żywność (12 proc.), telekomunikacja (11 proc.), media (11 proc.) oraz pozostałe (36 proc.).
Z analizy dotyczącej całego I półrocza br. wynika z kolei, że firmy te zarobiły na reklamach ponad 239,8 mln zł, czyli 0,6 proc. mniej.
Wydatki na reklamę tranzytową w II kwartale br. spadły rok do roku o 14 proc., do 9,2 mln zł. Słabszy wynik jest rezultatem zmiany operatora reklam w wagonach metra warszawskiego - od początku br. wyłączność na eksponowanie reklam w metrze ma Ströer Polska.
W całej pierwszej połowie br. firmy zajmujące się reklamą tranzytową zarobiły 15 mln zł, czyli 13,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
IGRZ prognozuje, że wpływy reklamowe firm OOH w 2017 roku utrzymają się na poziomie roku ubiegłego ze wskazaniem na niewielki wzrost.
Dołącz do dyskusji: IGRZ: 140,5 mln zł na reklamy zewnętrzne w II kwartale br., reklama tranzytowa 14 proc. w dół