Reklama radiowa: Złote Przeboje Poznań i radiowa Trójka mocno w górę, liderem RMF FM (TOP 10)
Przez pierwsze cztery miesiące br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły w skali roku niemal o jedną piątą. Najwyższy wzrost miały Złote Przeboje Poznań, Vox FM i radiowa Trójka. Najmniejszą dynamikę miało Radio ZET.
W okresie od stycznia do kwietnia br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 1,92 mld zł, o 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Największe przychody z reklam miał jak zawsze RMF FM. Reklamodawcy wydali w tej rozgłośni 577,6 mln zł, o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Drugą pozycję zachowało Radio Zet z wpływami w wysokości 345,7 mln zł. Ta stacja miała wśród dziesięciu z największymi przychodami z reklam najmniejszą dynamikę przychodów - zanotowała wzrost na poziomie zaledwie 2,7 proc.
Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Programu III Polskiego Radia, który zwiększył wpływy reklamowe o 44,5 proc., do 116,5 mln zł.
Największy wzrost przychodów reklamowych miało w omawianym okresie radio Złote Przeboje Poznań - stacja zarobiła 26,3 proc., czyli 69,5 proc. więcej niż rok wcześniej. O 47,5 proc. więcej warte były reklamy na antenie Vox FM – 31,8 mln zł.
W radiowej Jedynce reklamodawcy zwiększyli wydatki o 33,5 proc., do 66,8 mln zł. Program I Polskiego Radia zanotował ostatnio najgorszy wynik słuchalności w swojej historii - jego udział w rynku słuchalności w całej Polsce w okresie listopad 2015-kwiecień 2016 wyniósł 8,8 proc.
RMF Classic zarobił 29,8 proc. (23,1 mln zł), Eska Poznań - 26,3 proc. więcej (21,9 mln zł), a Eska Warszawa - 13,3 proc. więcej (24,3 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IV 2015 |
I-IV 2016 |
zmiana proc. |
RMF FM |
465 967 225 zł |
577 602 110 zł |
24 |
Radio ZET |
336 634 725 zł |
345 722 320 zł |
2,7 |
Program Trzeci Polskiego Radia |
80 625 590 zł |
116 517 400 zł |
44,5 |
Program Pierwszy Polskiego Radia |
50 027 040 zł |
66 781 750 zł |
33,5 |
TOK FM |
31 279 595 zł |
33 632 206 zł |
7,5 |
VOX FM |
21 578 850 zł |
31 821 610 zł |
47,5 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
15 523 929 zł |
26 312 092 zł |
69,5 |
ESKA Warszawa |
21 456 030 zł |
24 305 270 zł |
13,3 |
RMF Classic |
17 834 528 zł |
23 141 116 zł |
29,8 |
ESKA Poznań |
17 355 812 zł |
21 926 864 zł |
26,3 |
razem |
1 614 568 482 zł |
1 922 872 969 zł |
19,1 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Złote Przeboje Poznań i radiowa Trójka mocno w górę, liderem RMF FM (TOP 10)