SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vox FM, Jedynka i Trójka z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, na czele RMF FM przed Radiem ZET (analiza)

W 2016 roku wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły względem roku 2015 o blisko 14 proc. Takie stacje, jak Vox FM, radiowa Jedynka czy Trójka zwiększyły swoje przychody z tego tytułu kilka razy więcej niż cały rynek radiowy. Najmniejszy wzrost miało w tym okresie Radio ZET.

Cały rynek radiowy zarobił w 2016 roku na emisji reklam ponad 6,22 mld zł. Było to 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Liderem przychodów z reklam pozostaje RMF FM, które w skali roku zwiększyło wpływy o 22,6 proc., z 1,5 do 1,83 mld zł. Ta stacja jest też liderem słuchalności na polskim rynku radiowym, w ostatnim kwartale ub.r. była też stacją z najwyższą słuchalnością w weekendy.

Drugie miejsce na tym reklamowym podium zajmuje Radio ZET, które zarobiło rok do roku 0,9 proc. więcej  - 1,08 mld zł. Trzecią lokatę utrzymuje radiowa Trójka z przychodami w wysokości 379,1 mln zł. Były one wyższe wobec 2015 roku o 38,1 proc.

Równie wysoką dynamikę osiągnęła Jedynka. Marketerzy zwiększyli wydatki reklamowe w tej stacji o 38,6 proc., z 152,9 do 211,8 mln zł. Znaczny wzrost - trzykrotnie wyższy niż cała reklama radiowa - miało radio Vox FM. Ta stacja zarobiła na reklamach w ub.r. 120,1 mln zł czyli 43,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

O 16 proc. wzrosły wpływy z reklam Eski Poznań (do 71,1 mln zł) , o 14 proc. wyższe miało Złote Przeboje Poznań ( 81,9 mln zł), a o 13,4 proc. więcej zarobił Tok FM (126,3 mln zł). Ta rozgłośnia zanotowała w czwartym kwartale ub.r. najwyższy udział w historii w rynku słuchalności.

W RMF Classic reklamodawcy zwiększyli wydatki o 11,7 proc. (do 74,6 mln zł), a w Esce Warszawa – o 8,5 proc. (do 78,3 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2015

2016

zmiana proc.

RMF FM

1 495 997 720 zł

1 834 518 250 zł

22,6

Radio Zet

1 070 945 330 zł

1 080 471 490 zł

0,9

Program III Polskiego Radia

274 439 750 zł

379 107 550 zł

38,1

Program I Polskiego Radia

152 888 750 zł

211 844 730 zł

38,6

TOK FM

111 352 847 zł

126 264 052 zł

13,4

VOX FM

83 638 170 zł

120 130 770 zł

43,6

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

71 832 675 zł

81 894 466 zł

14

ESKA Warszawa

72 111 050 zł

78 264 310 zł

8,5

RMF Classic

66 755 633 zł

74 572 314 zł

11,7

ESKA Poznań

61 253 618 zł

71 058 892 zł

16

Razem

5 468 626 584 zł

6 220 109 685 zł

13,7

Dołącz do dyskusji: Vox FM, Jedynka i Trójka z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, na czele RMF FM przed Radiem ZET (analiza)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
Tylko że cały rynek radiowy jest szacowany na 600-800 mln...
0 0
odpowiedź
User
P
Tylko że cały rynek radiowy jest szacowany na 600-800 mln...


OK, ale tu chodzi o przychód, czyli same wpływy, bez wydatków ani podatków. "Przychód" oznacza tylko to, co firmy dostają, bez odejmowania jakichkolwiek kosztów.
0 0
odpowiedź
User
parkingowy
Tylko że cały rynek radiowy jest szacowany na 600-800 mln...


OK, ale tu chodzi o przychód, czyli same wpływy, bez wydatków ani podatków. "Przychód" oznacza tylko to, co firmy dostają, bez odejmowania jakichkolwiek kosztów.


To jest RC (czyli wg. cenników stacji), koszty nie mają z tym nic wspólnego...
0 0
odpowiedź