Ruszyła kampania zachęcająca do recyklingu smartfonów
Aby zwiększyć liczbę elektrośmieci oddawanych do recyklingu, spółka MB Recycling rozpoczęła ogólnopolską kampanię edukacyjną, adresowaną do użytkowników urządzeń mobilnych. Realizuje ją agencja Spicy Mobile.
- Jedynie 4 proc. nieużywanych smartfonów jest oddawanych przez Polaków do recyklingu. To poważny problem ekologiczny, który bez edukacji i zmiany nawyków konsumenckich będzie tylko narastał – twierdzi Karolina Wrońska z MB Recycling, jednej z największych w Polsce firm zajmujących się przetwarzaniem zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Według analiz firmy badawczej Statista aż 84 proc.Polaków posiada przynajmniej jeden nieużywany smartfon. Wiele z tych urządzeń nigdy nie zostanie poddanych recyklingowi, choć zawierają cenne i rzadkie materiały, takie jak złoto, miedź, srebro, pallad i wiele innych. Dlaczego? To kwestia przyzwyczajeń. Z raportu „Smart Barometr 2022” Digital Care, 43 proc. osób zostawia sobie stary telefon jako zapasowy, a 28 proc. przetrzymuje go bez żadnego konkretnego celu. Jedynie 4 proc. badanych deklaruje, że oddaje stary sprzęt do recyklingu. Zdaniem ekspertów z MB Recycling tę proporcję należy odwrócić. Mają w tym pomóc działania edukacyjne. Dzięki współpracy z agencją Spicy Mobile reklamy będą wyświetlane Polakom w trakcie codziennego korzystania ze smartfonów, na stronach i w aplikacjach mobilnych.
Aby zwiększyć liczbę elektrośmieci oddawanych do recyklingu, spółka MB Recycling rozpoczęła właśnie ogólnopolską kampanię edukacyjną, adresowaną do użytkowników urządzeń mobilnych.
– Współpraca z MB Recycling i realizacja kampanii w ramach projektu „Elektryczne Śmieci” jest dla nas bardzo ważna z punktu widzenia proekologicznej drogi Spicy Mobile oraz możliwości wykorzystania naszych autorskich narzędzi i specjalistów do szerzenia odpowiedzialnych postaw względem środowiska – podkreśla Przemysław Woźniak. – Od lat realizujemy wiele projektów edukacyjnych związanych z marketingiem mobilnym. Tym razem postanowiliśmy wykorzystać nasze know-how, aby zwrócić uwagę na negatywne skutki szybkiej transformacji cyfrowej.
Jak podkreślają przedstawiciele MB Recycling i Spicy Mobile, w ramach wspólnych działań skupiono się na takim doborze kanałów i mediów, które zapewniają jak największą widoczność kampanii w internecie oraz zwiększą liczbę odbiorów elektrośmieci z gospodarstw domowych i firm.
Jak oddać telefon do recyklingu?
Można zrobić to podczas zakupu nowego urządzenia. Jeśli tego nie zrobiliśmy, powinniśmy zlokalizować najbliższy punkt odbioru odpadów elektrycznych i elektronicznych. Może to być na przykład PSZOK (Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych) lub jeden z ponad 1300 czerwonych pojemników MB Recycling. Pojemniki te są dostosowane do zbiórki drobnych urządzeń, takich właśnie jak telefony. Jeśli telefon jest sprawny możliwe jest skorzystanie z tzw. EKOzwrotu. EKOzwrot to projekt, który powstał dzięki współpracy MB Recycling, InPost oraz Fundacji Odzyskaj Środowisko. W ten sposób konsumenci mogą oddać nie tylko niepotrzebny sprzęt elektryczny i elektroniczny, ale również obuwie, tekstylia, książki czy zabawki. Wystarczy, że spakują niepotrzebne, ale wciąż sprawne przedmioty, i nadadzą paczkę bezpłatnie w jednym z paczkomatów.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania zachęcająca do recyklingu smartfonów