SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Puls Biznesu” ma nowego szefa i dwóch wicenaczelnych

Nowym redaktorem naczelnym „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) został Marcin Goralewski. Zastąpi Grzegorza Nawackiego, który niedawno został się z dziennikiem. W „PB” są też dwaj nowi wicenaczelni.

Od lewej: Eugeniusz Twaróg, Marcin Goralewski i Ignacy Morawski, fot. materiały prasoweOd lewej: Eugeniusz Twaróg, Marcin Goralewski i Ignacy Morawski, fot. materiały prasowe

- To duże wyróżnienie. Rozpocząłem pracę jako dziennikarz, później byłem wydawcą i wieloletnim zastępcą redaktora naczelnego. „Puls Biznesu” może być jeszcze lepszym źródłem rzetelnych informacji oraz opiniotwórczą platformą dyskusyjną polskich przedsiębiorców, a także miejscem, gdzie biznes spotyka się z administracją. Słyniemy z newsów, ale rozbudujemy je o inne treści. Newsy zawsze będą naszym wyróżnikiem, ale mamy większe ambicje - zapowiada Marcin Goralewski. 

Poprzednio naczelnym „Pulsu Biznesu” był Grzegorz Nawacki, pełnił tę funkcję od marca 2019 roku. Z dziennikiem pożegnał się na początku kwietnia br.

Marcin Goralewski z Bonnier Business Polska jest związany od ponad 20 lat. Poprzednio był zastępcą redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”. - Żyjemy w bardzo niespokojnych i nieoczywistych czasach, więc obiektywne artykuły tłumaczące gospodarczo-polityczną rzeczywistość i jej wpływ na nasze życie są tym, czego oczekują od nas czytelnicy. Zawsze będziemy kierować się zasadą dziennikarskiej rzetelności, apolityczności oraz stać na straży wolności słowa - dodaje.

Goralewski karierę zawodową rozpoczął w dzienniku „Nowa Europa”, później był związany z „Dziennikiem Prawo i Gospodarka” oraz portalem Expander.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Cieszę się, że redakcyjne stery przejmuje Marcin Goralewski. Wyniki „Pulsu Biznesu”, który jako jeden z niewielu tytułów na rynku zwiększa sprzedaż zarówno wydań drukowanych, jak też cyfrowych pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. Nowy redaktor naczelny będzie gwarantem jakościowego, rzetelnego, niezależnego i apolitycznego dziennikarstwa. Polscy przedsiębiorcy będą mieli w nim rzecznika walczącego o przestrzeganie praw wolnego rynku i tropiącego absurdy prawne ograniczające prowadzenie działalności gospodarczej. Jednocześnie grono ponad 30 dziennikarzy zatrudnionych w redakcji „Pulsu Biznesu” może być pewne, że Marcin będzie stał na straży swobody wypowiedzi i wolności słowa - podstawowej wartości mediów wydawanych przez koncern Bonnier - mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.

Ignacy Morawski i Eugeniusz Twaróg wicenaczelnymi „Pulsu Biznesu”

Nowymi zastępcami redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu” zostali Ignacy Morawski i Eugeniusz Twaróg. Wicenaczelnym dalej będzie też Łukasz Korycki, pełniący tę funkcję od 2015 roku.

Ignacy Morawski jest głównym ekonomistą „Pulsu Biznesu” i dyrektorem centrum analiz SpotData należącego do Bonnier Business Polska. Przez wiele lat pracował jako ekonomista w sektorze bankowym. W „Pulsie Biznesu” od 2017 r. komentuje bieżącą sytuację makroekonomiczną, przygotowuje prognozy dla polskiej i światowej gospodarki, kieruje platformą analizy.pb.pl oraz pisze autorski newsletter.

Eugeniusz Twaróg pracuje w „PB” od 2007 roku. Zajmuje się rynkiem finansowym, szczególnie sektorem bankowym oraz polityką regulacyjną. Merytorycznie koordynuje ranking Złoty Bankier. Jest dwukrotnym laureatem Nagrody im. Mariana Krzaka. 

„Pulsu Biznesu”: wyniki sprzedaży i zysk wydawcy

Bonnier Business Polska, który oprócz „Puls Biznesu” wydaje m.in.  Bankier.pl, w 2022 roku osiągnął wzrost przychodów o 16,2 proc. do 72,51 mln zł i zysku netto z 4,25 do 6,37 mln zł. Przychody z subskrypcji (przede wszystkim sprzedaży „Pulsu Biznesu”) zwiększyły się z 12,85 do 13,06 mln zł, a z usług sponsoringowych i eventowych - z 7,87 do 10,48 mln zł.

Swoją ofertę subskrypcji cyfrowych „Puls Biznesu” wprowadził w 2018 roku. Na początku 2022 roku korzystało z niej 22 tys. użytkowników, obecnie jest ich ponad 30 tys.

Od paru lat, zwłaszcza po wybuchu epidemii powodującej duże zmiany na rynkach finansowych, „Puls Biznesu” notuje najlepsze dynamiki sprzedaży wśród dzienników. W czwartym kwartale ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 13 131 egz. (z czego 10 600 w wersji cyfrowej), wobec 13 145 rok wcześniej (dane Polskich Badań Czytelnictwa).

Natomiast według badania Mediapanel portal internetowy PB.pl w styczniu br. odwiedziło 1,58 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio minutę i 54 sekundy.

Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu” ma nowego szefa i dwóch wicenaczelnych

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nieznam
A kto to jest?
odpowiedź
User
czytelnik
Bez Siemieńca, a teraz jeszcze Nawackiego to już nie będzie ten sam brand. Szkoda że puls stracił najlepszych redaktorów
odpowiedź
User
ps
A ta prezes to teraz robi dobrą minę do złej gry.

Rano news ze managerowie odchodzą a po południu mówi że się cieszy że Goralewski awansował na naczelnego.

Jakby się cieszyła to by zrobiła z niego naczelnego dawno temu, gość siedzi w tej redakcji od 20 lat i nikt o nim nie słyszał
odpowiedź