„Przyjaciółki” straciły 210 tys. widzów, Polsat zarobił 19 mln zł z reklam
Szósty sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 2,02 mln osób. W porównaniu do czwartej serii nadawanej jesienią ub.r. produkcja straciła 210 tys. widzów, a Polsat w czasie jej emisji zajął trzecie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 19,02 mln zł. Stacja nakręci siódmą serię produkcji.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że szóstą edycję „Przyjaciółek” (serial był emitowany w czwartki o godz. 21.05, w okresie od 3 września do 26 listopada br.) oglądało średnio 2,02 mln widzów. Przełożyło się to na 13,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 12,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się odcinek produkcji z 29 października. Obejrzało go 2,17 mln widzów.
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
29-10-2015 | 21:06:26 | 2 171 723 | 14,35% |
24-09-2015 | 21:07:10 | 2 110 029 | 14,44% |
05-11-2015 | 21:07:48 | 2 087 341 | 13,47% |
Dla porównania, czwartą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,23 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 14,83 proc. oraz 14,70 proc. udziału (zobacz te dane).
Polsat w czasie emisji „Przyjaciółek” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 20,18 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazł się TVN („Kuchenne rewolucje” i początek filmów fabularnych; 13,75 proc.), a na czwartym - TVP2 („Paranienormalni Tonight”, mecze piłki nożnej i filmy fabularne; 7,55 proc.).
Również wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat był trzeci, ale pierwsze miejsce należało tutaj do TVN, a drugie - do Jedynki.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 3 059 459 | 20,18% | 11,99% |
TVN | 2 085 020 | 13,75% | 19,07% |
Polsat - Przyjaciółki 6 | 2 020 881 | 13,33% | 12,67% |
TVP2 | 1 144 054 | 7,55% | 8,42% |
Wpływy z reklam wokół obecnego sezonu „Przyjaciółek” wyniosły 19,02 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polsat zdecydowała o realizacji siódmej edycji serialu. Emitowana będzie ona wiosną 2016 roku.
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki” straciły 210 tys. widzów, Polsat zarobił 19 mln zł z reklam
Oglądalność jest na trendzie spadkowym. Już teraz jest poniżej średniej stacji. Więc jeśli kolejny sezon również zanotuje spadek to będzie to końcówka serialu.