„Przyjaciółka” liderem sprzedaży dwutygodników w I półroczu, zyskała tylko „Gala”
W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników utrzymała się „Przyjaciółka”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gala”, z kolei najwięcej stracił „Show”. Top 24 dwutygodniki w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem poradnikowej „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w I półroczu 2013 roku wyniosła 381 455 egz. i w porównaniu do I półrocza 2012 roku była niższa o 18,43 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z piątego na drugie miejsce awansował telewizyjny dwutygodnik „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak spadła o 2,25 proc. do 380 661 egz.
Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym okresie zmniejszył się o 16,28 proc. do poziomu 365 310 egz.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła zajmująca 15. miejsce „Gala” (G+J Polska). Jej średnia sprzedaż ogółem w okresie od stycznia do czerwca br. wzrosła bowiem o 11,83 proc. i wyniosła 139 975 egz. Rok wcześniej magazyn ten był 14.
Z kolei najwięcej stracił „Show” (Wydawnictwo Bauer), który spadł z miejsca trzeciego na piąte. Wynik sprzedażowy tego tytułu zmniejszył się bowiem o 30,56 proc. i wyniósł 300 758 egz.
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe. Trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 484 329 | 381 921 | 381 455 | 569 543 | 469 513 | 467 615 |
Tele Świat | 561 494 | 388 353 | 380 661 | 552 405 | 389 441 | 389 441 |
Party Życie Gwiazd | 496 350 | 365 371 | 365 310 | 549 277 | 437 518 | 436 364 |
Tina | 441 451 | 320 400 | 320 392 | 554 890 | 398 217 | 398 217 |
Show | 447 249 | 300 758 | 300 758 | 559 165 | 433 150 | 433 150 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 328 474 | 221 833 | 221 349 | 389 201 | 286 461 | 286 461 |
Pani Domu | 284 753 | 220 771 | 220 665 | 358 213 | 275 405 | 275 405 |
TV14 | 324 118 | 216 410 | 216 410 | 340 018 | 217 857 | 217 857 |
Naj | 305 269 | 206 976 | 206 968 | - | - | - |
Z Życia Wzięte | 347 892 | 189 301 | 189 301 | 390 262 | 219 924 | 219 924 |
Viva | 277 511 | 185 361 | 185 338 | 322 936 | 226 688 | 226 688 |
Świat Seriali | 295 342 | 180 321 | 180 321 | 344 575 | 229 852 | 229 852 |
Grazia | 321 914 | 159 578 | 159 428 | - | - | - |
Bravo | 220 337 | 149 836 | 149 836 | 242 862 | 170 055 | 170 055 |
Gala (dwutygodnik) | 233 506 | 140 006 | 139 975 | 232 115 | 128 388 | 125 165 |
Sukcesy i Porażki | 201 436 | 110 781 | 110 781 | 214 002 | 123 730 | 123 730 |
Takie jest Życie | 210 770 | 109 689 | 109 689 | 235 658 | 129 711 | 129 711 |
Relaks | 187 260 | 99 817 | 99 817 | 221 095 | 112 501 | 112 501 |
Bravo Sport | 131 826 | 98 725 | 98 725 | 145 569 | 103 625 | 103 625 |
Ekran TV | 114 741 | 69 672 | 69 672 | 115 115 | 71 012 | 71 012 |
Kaczor Donald | 44 905 | 26 385 | 26 385 | 44 971 | 27 751 | 27 751 |
Forum (dwutygodnik) | 68 003 | 25 275 | 24 233 | - | - | - |
Medical Tribune | 19 636 | 14 284 | 14 284 | 20 000 | 16 069 | 16 068 |
Puls Medycyny | 20 000 | 4 145 | 4 109 | 20 000 | 4 553 | 4 483 |
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółka” liderem sprzedaży dwutygodników w I półroczu, zyskała tylko „Gala”