SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producenci luksusowych perfum Dior i Givenchy będą produkować bezpłatny żel antybakteryjny

W związku z pandemią koronawirusa - luksusowe marki, takie jak Dior i Givenchy - postanowiły pomóc francuskiej służbie zdrowia. Wyprodukują za darmo żele antybakteryjne.

Sklep Diora Sklep Diora

Francuska agencja zdrowia publicznego poinformowała w niedzielę wieczorem, że liczba osób zakażonych koronawirusem wzrosła do 5423, a zmarło 127 osób. Na pomoc tamtejszej służbie zdrowia ruszył francuski koncern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), który jest właścicielem takich marejk, jak Christian Dior, Guerlain i Givenchy.

LVMH zapowiedział, że od poniedziałku wykorzysta wszystkie zakłady produkujące perfumy i kosmetyki do produkcji żelu antyseptycznego do dezynfekcji rąk. Produkt zostanie dostarczony do Assistance Publique-Hospitaux de Paris, który zarządza siecią 39 szpitali we Francji i leczy rocznie ponad 8 mln pacjentów.

- Dzięki tej inicjatywie LVMH zamierza pomóc w zmniejszeniu ryzyka braku produktu we Francji i umożliwić większej liczbie osób dalsze podejmowanie właściwych działań w celu ochrony przed rozprzestrzenianiem się wirusa - zapowiedziała firma w komunikacie prasowym. Dodała, że będzie produkowała środek odkażający tak długo, jak będzie to konieczne.

Brakuje środków do dezynfekcji rąk

Na całym świecie, gdzie rozprzestrzenił się koronawirus, brakuje środków do dezynfekcji rąk. Andrew Cuomo, gubernator stanu Nowy Jork, ogłosił w ubiegłym tygodniu, że stan będzie produkował własny środek dezynfekcyjny, zatrudniając do tego więźniów. Z kolei amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) podało w oficjalnym komunikacie, że mycie rąk mydłem i wodą jest nadal najlepszym sposobem zapobiegania przenoszeniu koronawirusa. Według CDC środek dezynfekujący do rąk musi zawierać minimum 60 proc. alkoholu, aby być skutecznym.

Pod koniec ubiegłego roku francuski koncern LVMH, właściciel takich luksusowych marek, jak Louis Vuitton czy Dior, kupił za 16,2 mld dolarów (14,7 mld euro) firmę jubilerską Tiffany. To największe przejęcie w grupie należącej do Bernarda Arnaulta.

Do koncernu LVMH, obok Louis Vuitton i Diora, należą też m.in. Givenchy, Marc Jacobs, Kenzo, Dior, Fendi, Bulgari. W portfolio koncernu są także luksusowe marki alkoholi (szampany Moët & Chandon, Dom Pérignon, koniak Hennessy, wódka Belvedere), zegarków i biżuterii (Chaumet, Zenith, Fred) czy sieć drogerii Sephora.

Louis Vuitton jest najcenniejszą marką luksusową na świecie. Według rankingu BrandZ jej wartość to 47,2 mld dolarów. Cały segment dóbr luksusowych jest najszybciej rosnącym w całym zestawieniu najcenniejszych marek świata. Grupa Bernarda Arnaulta miała w roku budżetowym 2018 rekordową sprzedaż w wysokości 46,8 miliarda euro, a zysk netto wyniósł 6,4 miliarda, przy marży operacyjnej wynoszącej 21,4 proc. Z kolei słynna nowojorska marka jubilerska, założona w 1837 roku, od lat szukała

LVMH ma obecnie 75 salonów - domów LVH oraz ponad 4,5 tys. butików na świecie, zatrudnia 156 tys. osób.

Dołącz do dyskusji: Producenci luksusowych perfum Dior i Givenchy będą produkować bezpłatny żel antybakteryjny

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl