PomóżPamiętać.pl od Mint Media i Brand24 walczy z „polskimi obozami śmierci” w internecie
Uruchomiona przez Mint Media i Brand24 nowa strona PomóżPamiętać.pl pomaga internautom walczyć ze stosowaniem w sieci kłamliwego sformułowania „polskie obozy śmierci”. - Polscy internauci są znani z umiejętności reagowania na to, co dzieje się w sieci i dbania o dobre imię Polski. Teraz otrzymują narzędzie, które ułatwi im to działanie - wyjaśnia Marcin Żukowski, team leader w Mint Media.
Na PomóżPamiętać.pl dostępny jest aktualny stream (wykaz) z całego internetu, wskazujący w którym miejscu sieci właśnie użyto błędnego sformułowania „polskie obozy śmierci”.
Dzięki temu każdy internauta może wejść na stronę, zobaczyć wpis, sprawdzić kontekst użycia słowa i miejsce skąd pochodzi i co najważniejsze, natychmiastowo zareagować zgłaszając sprawę autorowi czy wydawcy.
- W ostatnim czasie, niestety przy okazji rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau, znów głośna zrobiła się sprawa użycia błędnego sformułowania „polskie obozy śmierci” - wyjaśnia Marcin Żukowski, team leader w Mint Media. - Po raz kolejny jest to więc okazja, aby edukować i zmieniać postawy w tej kwestii. W zeszłym roku mieliśmy zaszczyt – dzięki agencji FCB Warsaw - brać udział w projekcie „Remember” organizowanym przez Muzeum Auschwitz-Birkenau i przygotowaliśmy aplikację edukującą dziennikarzy światowych mediów. Teraz, reagując na zgłoszenia internautów, postanowiliśmy dać im narzędzie do zaangażowania się w tę sprawę. Polscy internauci są znani z umiejętności reagowania na to, co dzieje się w sieci i dbania o dobre imię Polski. Teraz otrzymują narzędzie, które ułatwi im to działanie.
Na stronie można znaleźć wzmianki z użyciem sformułowania „polskie obozy śmierci”, które pojawiają się w internecie w 16 językach. Ich zapis jest dostarczany przez startup Brand24, który monitoruje cały internet w czasie rzeczywistym przeszukując również największe serwisy społecznościowe, jak Facebook oraz Twitter. W social media błędne sformułowania „polskie obozy śmierci” zostaną wychwycone również w komentarzach dodawanych pod postami.
- Śledząc na bieżąco to co dzieje się w internecie, zauważyliśmy wzmożoną aktywność w temacie „polskich obozów śmierci” - po raz kolejny pojawiają się w sieci nieprawdziwe informacje – podkreśla Mikołaj Winkiel z Brand24.pl. - Mając pod ręką narzędzie, które monitoruje internet, postanowiliśmy stworzyć i udostępnić wyszukiwanie, które pozwoli każdemu na reakcję. W ostatnim miesiącu pojawiło się takich wpisów (tylko w anglojęzycznym internecie) ponad 5 tysięcy – to ogromna liczba, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że zasięg w mediach społecznościowych stale rośnie i te 5 tysięcy wpisów wygenerowało prawie 800 tysięcy zasięgu – czyli potencjalnie do prawie 800 tysięcy ludzi mógł dotrzeć kłamliwy komunikat. Kiedy zgłosiło się do nas Mint Media nie mogliśmy odmówić i daliśmy możliwość reakcji każdemu komu leży na sercu dobro naszego kraju.
Dołącz do dyskusji: PomóżPamiętać.pl od Mint Media i Brand24 walczy z „polskimi obozami śmierci” w internecie
Artykuł od Wirtualnych Mediów.