Polska Fundacja Narodowa zapłaciła 1,2 mln zł za wizytę youtubera
Wizyta w Polsce youtubera Caseya Neistata, w ramach organizowanego przez Polską Fundację Narodową projektu „100x100”, kosztowała 1,18 mln zł. PFN musiała przekazać te dane po przegranym procesie sadowym o dostęp do informacji publicznej.
Zarząd Polskiej Fundacji Narodowej informację o kosztach wizyty Caseya Neistata przekazał Kamilowi Świątkowi, który zwrócił się o to w ramach dostępu do informacji publicznej. Początkowo PFN nie chciała udostępnić tych danych, zmusiło ją do tego prawomocne orzeczenie sądu administracyjnego.
- Po 1567 dniach, 2 procesach sądowych, które @Fundacja_PFN przegrała w Naczelnym Sądzie Administracyjnym, dostałem odpowiedź na mój wniosek o dostęp do IP - skomentował Świątek na Twitterze.
Drodzy! Po 1567 dniach, 2 procesach sądowych, które @Fundacja_PFN przegrała w Naczelnym Sądzie Administracyjnym, dostałem odpowiedź na mój wniosek o dostęp do IP.
— Kamil 'RioT' Świątek (@RioT_PL) March 23, 2023
Całkowity koszt wizyty @Casey w Polsce w 2018 roku to 1173894,96 zł. @Jan_Kunert @Patryk_1234567 @K_Izdebski pic.twitter.com/DWVPyNQSSD
Casey Neistat nagrał relację z wizyty w Polsce
Youtuber Casey Neistat gościł w Polsce w grudniu 2018 roku, w ramach projektu „100x100” realizowanego przez Polską Fundację Narodową na 100-lecie niepodległości naszego kraju. Neistat odwiedził najciekawsze miejsca w Warszawie oraz spotkał się z fanami w Centrum Expo XXI. Rozmawiał też z premierem Mateuszem Morawieckim o polskich sukcesach, technologiach i innowacjach oraz testował wyprodukowane w naszym kraju drony.
- Stawiamy na swobodną formułę spotkania, bo w taki właśnie sposób Casey Neistat komunikuje się na co dzień z fanami za pośrednictwem swoich kanałów. Chcemy dotrzeć do milionów odbiorców na całym świecie, a jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia są dziś przede wszystkim media społecznościowe - podkreślał w komunikacie Filip Rdesiński, ówczesny prezes PFN. - Milionowe zasięgi, jakie generują kanały Caseya Neistata, pozwolą pokazać atuty Polski wśród szerokiego grona młodych odbiorców, a on sam będzie naszym kolejnym zagranicznym ambasadorem - dodał.
Casey Neistat swój pobyt w Warszawie zrelacjonował w 9-minutowym filmiku, który jak dotąd obejrzano 1,6 mln razy. Kanał youtube’owy twórcy ma obecnie 12,5 mln subskrybentów.
W ramach cyklu „100x100” w Polsce gościli też m.in. były fiński kierowca Formuły 1 Mika Hakkinen, bokser David Haye oraz inżynier i wynalazca, współzałożyciel Apple Steve Wozniak.
Dołącz do dyskusji: Polska Fundacja Narodowa zapłaciła 1,2 mln zł za wizytę youtubera
Mało, czy dużo, mało istotne. Nam mówi się aby mniej jeść, mniej grzać w domach, zaciskać pasa, a na zachętę do oszczędzania daje się ratę kredytu 100% w górę. A fundacje i politycy tańczą sobie jak w karnawale.