Polsat nowym liderem w prime-time, duży wzrost TV4 i TVN24 (top 30 stacji)
Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w prime-time został Polsat. Drugie miejsce ex aequo zajęły: TVN i TVP2, a TVP Info dogania TVN24 - top 30 stacji w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 września do 15 października 2015 roku nowym liderem rynku telewizyjnego, wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00), został Polsat. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 14,23 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się on o 1,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W okresie od 1 września do 15 października 2014 roku stacja ta była druga.
Na drugą pozycję spadł TVN, której udział w analizowanym okresie zmalał o 9,91 proc. do 13,28 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce rankingu.
Ex aequo na drugim miejscu znalazła się TVP2, która przed rokiem była trzecia. Jej średni dobowy wynik jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 13,28 proc.
Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP1, której udział wyniósł 12,96 proc. Wzrósł on o 2,45 proc.
Łączny udział czterech głównych stacji w okresie od 1 września do 15 października br. wyniósł 53,75 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 55,20 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kanał TV4, który awansował z miejsca siódmego. Jego udział zwiększył się o 44,16 proc. do 3,95 proc. - najbardziej w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,11 proc.; spadek o 5,47 proc.), TVN7 (2,96 proc.; do góry o 2,78 proc.), TVN24 (2,24 proc.; + 38,27 proc.), TVP Info (2,11 proc.; + 27,88 proc.) i Puls 2 (1,42 proc.; + 25,66 proc.).
Prime-time (19.00 - 23.00) |
Wszyscy 4+ |
||
01.09 - 15.10.2014 |
01.09 - 15.10.2015 |
||
Lp. |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
1 |
Polsat |
14,50 |
14,23 |
2 |
TVN |
14,74 |
13,28 |
3 |
TVP2 |
13,31 |
13,28 |
4 |
TVP1 |
12,65 |
12,96 |
5 |
TV4 |
2,74 |
3,95 |
6 |
TV Puls |
3,29 |
3,11 |
7 |
TVN7 |
2,88 |
2,96 |
8 |
TVN24 |
1,62 |
2,24 |
9 |
TVP INFO |
1,65 |
2,11 |
10 |
Puls 2 |
1,13 |
1,42 |
11 |
TVP Seriale |
0,96 |
1,17 |
12 |
TV6 |
1,03 |
1,12 |
13 |
Polsat Sport |
0,66 |
1,09 |
14 |
TVP Regionalna |
0,87 |
0,97 |
15 |
TVP Rozrywka |
0,85 |
0,93 |
16 |
TTV - Twoja Telewizja |
0,94 |
0,91 |
17 |
Polsat 2 |
1,29 |
0,88 |
18 |
Polsat News |
0,60 |
0,68 |
19 |
Stopklatka |
0,62 |
0,65 |
20 |
Polsat Sport News |
0,47 |
0,63 |
21 |
AXN |
0,59 |
0,61 |
22 |
TVP Historia |
0,45 |
0,60 |
23 |
Fokus TV |
0,43 |
0,57 |
24 |
TVN Style |
0,53 |
0,53 |
25 |
TVP ABC |
0,42 |
0,52 |
26 |
ATM Rozrywka |
0,42 |
0,52 |
27 |
Nickelodeon |
0,43 |
0,49 |
28 |
Polsat Film |
0,60 |
0,48 |
29 |
Polsat Cafe |
0,36 |
0,46 |
30 |
TVP Kultura |
0,38 |
0,44 |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,06 proc. do 16,35 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 9,55 proc. do 14,87 proc. - najbardziej w top 10.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 11,41 proc., po wzroście o 4,39 proc. Zaś czwarta lokata przypadła Jedynce (do góry o 3,29 proc. do 9,73 proc.).
Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu pochwalić się mógł kanał TVN24, którego średni udział zwiększył się o 34 proc. do 1,34 proc. Zajął on miejsce 10.
Prime-time (19.00 - 23.00) |
Wszyscy 16-49 |
||
01.09 - 15.10.2014 |
01.09 - 15.10.2015 |
||
Lp. |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
1 |
Polsat |
16,34 |
16,35 |
2 |
TVN |
16,44 |
14,87 |
3 |
TVP2 |
10,93 |
11,41 |
4 |
TVP1 |
9,42 |
9,73 |
5 |
TV4 |
3,12 |
4,17 |
6 |
TVN7 |
3,39 |
3,88 |
7 |
TV Puls |
3,82 |
3,73 |
8 |
Puls 2 |
1,40 |
1,66 |
9 |
TV6 |
1,13 |
1,39 |
10 |
TVN24 |
1,00 |
1,34 |
11 |
TVP Seriale |
0,95 |
1,24 |
12 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,15 |
1,24 |
13 |
Polsat Sport |
0,65 |
1,02 |
14 |
TVP Rozrywka |
0,72 |
0,88 |
15 |
Polsat 2 |
1,25 |
0,84 |
16 |
TVP INFO |
0,66 |
0,82 |
17 |
Fokus TV |
0,44 |
0,71 |
18 |
Polsat Film |
0,88 |
0,70 |
19 |
TVN Style |
0,68 |
0,68 |
20 |
Stopklatka |
0,62 |
0,66 |
21 |
AXN |
0,60 |
0,64 |
22 |
TVP Regionalna |
0,49 |
0,63 |
23 |
Comedy Central |
0,60 |
0,59 |
24 |
ATM Rozrywka |
0,49 |
0,58 |
25 |
TVP Historia |
0,43 |
0,58 |
26 |
Polo TV |
0,56 |
0,57 |
27 |
TVP ABC |
0,38 |
0,51 |
28 |
Polsat News |
0,48 |
0,50 |
29 |
TVN Turbo |
0,64 |
0,49 |
30 |
Polsat Sport News |
0,32 |
0,47 |
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w prime-time, duży wzrost TV4 i TVN24 (top 30 stacji)