Polsat Media z ofertą Interii i TV Puls zwiększył wpływy o 24 proc., wypłaci 153 mln zł dywidendy
W ub.r. przychody Polsat Media zwiększyły się o 23,6 proc. do 245,11 mln zł, m.in. dzięki przejęciu sprzedaży oferty reklamowej Grupy Interia i kanałów Telewizji Puls. Firma wypłaci 153 mln zł dywidendy, z czego zdecydowaną większość Cyfrowemu Polsatowi i Telewizji Polsat.
Przychody Polsat Media od agencji mediowych i reklamowych poszły w górę z 209,95 do 250,17 mln zł, a od pozostałych kontrahentów (m.in. reklamodawców samodzielne wykupujących czas reklamowy) - zmalały z 42,71 do 16,38 mln zł.
TV Puls obsługiwana przez Polsat Media
Polsat Media zajmuje się sprzedażą ofert reklamowej kanałów telewizyjnych i platform internetowych Telewizji Polsat (od drugiej połowy 2020 roku także przejętej wówczas Grupy Interia). W ub.r. przychody nadawcy z reklamy i sponsoringu zwiększyły się o 1,6 proc. do 402 mln zł.
Ponadto Polsat Media obsługuje brokersko innych nadawców telewizyjnych, m.in. Kino Polska TV, grupę 4fun Media, A+E Networks, BBC Worldwide, AMC Networks oraz - od początku ub.r. Telewizji Puls (która poprzednio współpracowała z TVN Media).
Udział pięciu największych kontrahentów w łącznych wpływach firmy w zeszłym roku sięgnął 61 proc., wobec 58 proc. rok wcześniej. Wpływy barterowe zmalały z 37,3 do 28,86 mln zł.
Według danych Publicis Groupe w ub.r. wydatki reklamowe w telewizji zwiększyły się o 460,1 mln zł, czyli o 11,5 proc., do 4,45 mld zł.
Więcej na pensje i marketing
Wydatki operacyjne Polsat Media zwiększyły się o 4,8 proc. do 64,74 mln zł. Koszty pracownicze poszły w górę 23,51 do 29,53 mln zł, z czego nakłady na wynagrodzenia - z 19,26 do 24,48 mln zł, na ubezpieczenia społeczne - z 3,36 do 3,62 mln zł, a pozostałe świadczenia pracownicze - z 883 tys. zł do 1,43 mln zł.
W listopadzie 2020 roku, niedługo po przejęciu oferty i zespołu sprzedażowego Grupy Interii, z Polsat Media zwolniono 23 osoby, m.in. pełniących w tym zespole funkcje dyrektorskie Roberta Biegaja i Radosława Barana. Mimo to w ub.r. średnie zatrudnienie w Polsat Media było znacznie wyższe niż rok wcześniej: zwiększyło się ze 190 do 237 etatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty dystrybucji i marketingu wzrosły z 18,05 do 21,46 mln zł, amortyzacji, utraty wartości i likwidacji - z 2,62 do 3,02 mln zł, a koszty określone jako inne - z 8,55 do 10,68 mln zł.
Natomiast wydatki na tantiemy poszły w dół z 7,55 mln zł do zera, bo od połowy 2020 roku takie daniny opłaca Telewizja Polsat, a koszty odpisów - z 1,51 mln zł do 41 tys. zł.
Cały zysk na dywidendę
Zysk operacyjny firmy poszedł w górę ze 135,85 do 179,54 mln zł, zysk brutto - ze 137,17 do 180,09 mln zł, a zysk netto, pomniejszony o 26,98 mln zł, ze 137,17 do 153,12 mln zł.
Na koniec ub.r. Polsat Media miał 163,92 mln zł na rachunkach i lokatach, wobec 113,07 mln zł rok wcześniej.
Udziałowcami Polsat Media są Telewizja Polsat (ma 56 proc. kapitału), Cyfrowy Polsat (37,75 proc.), Muzo.fm (4,25 proc.), a pozostałe 2 proc. to akcje własne spółki. W połowie maja wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że cały zysk netto z ub.r.
W pierwszym kwartale br. grupa Telewizji Polsat osiągnęła wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu telewizyjnego o 0,6 proc. do 273 mln zł. Cały segment mediów grupy Cyfrowy Polsat zanotował spadek zysku EBITDA, holding przyznaje, że wzrost jego wyników w tym pionie został „przejściowo spowolniony w marcu w efekcie niepewności wywołanej wojną w Ukrainie”.
Cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował w zeszłym kwartale wzrost wartości o 0,5 proc. - z 956 do 960 mln zł (dane Publicis Groupe).
Dołącz do dyskusji: Polsat Media z ofertą Interii i TV Puls zwiększył wpływy o 24 proc., wypłaci 153 mln zł dywidendy