SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” lepsza od „Newsweeka” i „Uważam Rze”. Ostro w dół "Przekrój" i „Wprost”

W sierpniu br. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się może „Newsweek Polska”, z kolei najwięcej straciły  „Przekrój” i "Wprost".

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w sierpniu br. wyniosła 139 523 egz. i była o 1,13 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 1,59 proc. do 138 058 egz.

Trzecie miejsce w sierpniu br. zajął tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy wzrost sprzedaży wynoszący 21,53 proc. i jego wynik uplasował się na poziomie 135 134 egz. Od końca marca br. tytułem kieruje Tomasz Lis.

Z pozycji lidera dopiero na czwarte miejsce spadł tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 6,28 proc. do 132 489 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł (więcej na ten temat), ale kosztuje i tak mniej niż „Newsweek” czy „Polityka” ukazujące się cały czas w cenie 5 zł.

Trzeba jednak podkreślić, że różnice w sprzedaży między czterema najpopularniejszymi tytułami są nieznaczne, wynoszą maksymalnie ok. 7 tys. egz. Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował bowiem w sierpniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 73 372 egz., czyli o 30,90 proc. niższą niż rok wcześniej.

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 42,18 proc. i w sierpniu br. wyniosła zaledwie 20 063 egz.

Wirtualnemedia.pl sierpień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 200987 140475 139523 201126 138244 137960
Polityka 192008 138058 138058 189749 135892 135892
Newsweek Polska 189092 155365 135134 173861 123679 111191
Uważam Rze 213311 132994 132489 257197 141628 141374
Wprost 165734 145082 73372 178196 128189 106184
Gazeta Polska 135562 63634 62912 136383 74383 73278
Przegląd 60900 20070 20070 60900 23672 23672
Przekrój 47316 25873 20063 72000 40506 34700
Tygodnik Powszechny 32647 16810 16019 38247 20204 16257
Przewodnik Katolicki 35010 25633 2946 39960 26336 3149


Oba ukazujące się tygodniki z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zanotowały w sierpniu br. spadki sprzedaży. Minimalnie więcej straciło „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,80 proc. do 16 846 egz. Z kolei sprzedaż „Tygodnika Angory” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) zmniejszyła się o 6,70 proc. do 372 873 egz.

Wirtualnemedia.pl sierpień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 532597 372873 372873 540439 399667 399667
Forum 29627 16846 16846 31725 18076 18076


W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży. Najwięcej zyskało „Forum”, którego wynik poszedł do góry o 14,30 proc. Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie Sp z o. o.) - w dół o 7,28 proc.

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP sierpień lipiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 200987 140475 139523 198561 133000 132033
Polityka 192008 138058 138058 186000 130020 130020
Newsweek Polska 189092 155365 135134 194564 150033 129490
Uważam Rze 213311 132994 132489 213233 128617 128117
Wprost 165734 145082 73372 168980 128218 71570
Gazeta Polska 135562 63634 62912 136547 68437 67851
Przegląd 60900 20070 20070 60900 20660 20660
Przekrój 47316 25873 20063 45213 26443 20633
Tygodnik Powszechny 32647 16810 16019 31532 16583 15825
Przewodnik Katolicki 35010 25633 2946 35010 25045 2960
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP sierpień lipiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 532597 372873 372873 533834 364412 364412
Forum 29627 16846 16846 29274 14739 14739

Dołącz do dyskusji: „Polityka” lepsza od „Newsweeka” i „Uważam Rze”. Ostro w dół "Przekrój" i „Wprost”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Przekrój
ma 3 czytelników mniej niż "Przegląd". Może tercet Hajdi-Talaga-Wróblewski zaczęliby czytać, to wskoczą o oczko wyżej?
0 0
odpowiedź
User
OGÓREK
Dlaczego w zestawieniu brakuje danych o sprzedaży Najwyższego Czasu?
0 0
odpowiedź
User
Niewiem
A czym rozni sie "Rozpow. platne razem" od "Sprzedaz ogolem"? Bo w przypadku Wprost roznica miedzy tymi kategoriami jest duza
0 0
odpowiedź