SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co dalej z tradycyjną telewizją kablową od UPC Polska? Play zabrał głos

Choć od prawie roku Play sprzedaje nowym klientom pakiety w technologii IPTV, to dotychczasowi abonenci UPC Polska mogą nadal przedłużyć umowę, zachowując tradycyjną ofertę kablową.  - Na tę chwilę nie mamy w planach wygaszania technologii DVB-C - informuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Bonk z biura prasowego Play. 

W drugiej połowie maja 2023 roku ze strony internetowej UPC Polska zniknęły pakiety tej sieci kablowej. Zamiast nich pojawiła się oferta Play. Początkowo spotkała się z krytyką, ponieważ nie zawierała wielu kanałów linearnych, dostępnych wcześniej w sieci kablowej. Brakowało m.in. TVP Info, TVP Sport czy Eurosport 2. Przez ostatnie dwanaście miesięcy Play dołączył większość brakujących stacji. Cały czas firma starała się przekonać klientów UPC, aby migrowali do jej usług. Play świadczy usługi w technologii IPTV, a UPC w DVB-C. Konieczna jest więc wymiana dekodera na Play Box TV. Jego atutem jest system Android TV, który pozwala na zainstalowanie ponad 10 tys. aplikacji.

Play nie wyłączy kanałów w DVB-C

Czy Play zamierza stopniowo wygaszać oferowanie telewizji w technologii stosowanej przez UPC Polska, czyli DVB-C? Do kiedy będzie można przedłużyć w ten sposób umowę? Czy w ogóle nie ma tutaj wyznaczonej daty zamknięcia? 

- Nowi klienci oraz ci, którym kończy się zobowiązanie mogą skorzystać z nowych rozwiązań Play, które zapewniają wolność wyboru z atrakcyjnymi ofertami na szybki internet światłowodowy, Telewizję Nowej Generacji w technologii IPTV i usługi mobilne. Proces ten jest dobrowolny. Na tę chwilę nie mamy w planach wygaszania technologii DVB-C. O zmianach będziemy informować w osobnych komunikatach - informuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Bonk z biura prasowego operatora. Formalne połączenie Play i UPC Polska nastąpiło pod koniec sierpnia ub.r. Nie można w wyniku tego procesu, bezkarnie rozwiązać umowy z operatorem, przed jej zakończeniem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na koniec 2021 roku, a więc przed fuzją z Play, samych klientów telewizyjnych UPC Polska było 1,397 mln. Natychmiastowa wymiana wszystkich dekoderów wydaje się więc niemożliwa. Byłaby zbyt drogim i skomplikowanym logistycznie przedsięwzięciem, a sprzętów na rynku mogłoby po prostu nie wystarczyć. Utrzymywanie technologii DVB-C jest więc naturalnym posunięciem. Zwłaszcza, że wielu odbiorców ma do niej większe zaufanie niż do IPTV. Powodem jest mniejsze opóźnienie niż w odbiorze streamingowym czy możliwość nagrywania programów wprost na dysk twardy dekodera, a nie do chmury. W tym drugim przypadku często to dotyczy tylko wybranych treści i przechowywania ich przez określony czas.

Play zadowolony z nowych pakietów

Po wprowadzeniu nowych pakietów Play można skorzystać nie tylko z tradycyjnych ofert (Telewizja Max – do 186 kanałów i Telewizja Max Premium do 197 kanałów), ale także z Telewizji Nowej Generacji. Dzięki niej abonenci mogą wymieniać punkty na dostęp do serwisów streamingowych lub dodatkowych paczek z kanałami (m.in. Netflix, Viaplay, HBO Max, Canal+, Polsat Sport Premium, Eleven Sports).

Mimo niespełna rocznej historii, od momentu uruchomienia usługi Telewizji Nowej Generacji klienci Play aktywowali ponad 133 tys. pakietów i serwisów, wykorzystując w tym celu prawie 2,7 mln punktów. Firma zdradza, że liczby te dynamicznie rosną, ponieważ dziś Telewizję Nowej Generacji wybiera już co trzeci klient usługi telewizyjnej w Play. - Naszym zdaniem to świetne wyniki. Zwłaszcza, że świadomość abonentów w zakresie rozwiązania punktowego dopiero się tworzy. Obserwując trendy na zagranicznych rynkach spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania tego typu usługą w przyszłości - przewidywał Artur Dominiak. Z tego powodu Telewizja Nowej Generacji będzie jednym z najważniejszych narzędzi realizacji strategii Play w zakresie usług telewizyjnych oraz głównym kierunkiem w rozwoju partnerstw dla treści zarówno streamingowych, jak i linearnych.

Od momentu wprowadzenia nowych pakietów, stopniowo trafiały do nich stacje znane wcześniej z UPC Polska. W Play pojawiły się: TVP Info, TVP Kultura, TVP Nauka, TVP Sport, TVP Dokument, TVP Historia, TVP Kobieta, TVP Rozrywka, TVP HD, TVP Seriale, TVP Polonia, Belsat, TVP ABC, TV Republika, AXN Spin, Eurosport 2, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Extra, FilmBox Arthouse, Kino TV, DocuBox, FightBox i FunBox UHD. Wciąż brakuje: Adventure, Bollywood TV, FightKlub, Ginx E-sports TV, Golf Channel Polska, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, Sky News, SportKlub i Top Kids.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkanaście skarg od klientów niezadowolonych z połączenia Play i UPC Polska. Narzekają m.in. na gorszą jakość usług internetowych czy telewizyjnych. Firma twierdzi, że od fuzji nie odnotowuje więcej skarg klientów m.in. na infolinii.

Dołącz do dyskusji: Co dalej z tradycyjną telewizją kablową od UPC Polska? Play zabrał głos

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Frank Underwood
F U Play!
28 2
odpowiedź
User
rtyui
Zwykły, przeciętny użytkownik nie ma bladego pojęcia, co to jest DVB-C czy IPTV. Ma kablówkę i ta ma działać. Play nie wysila się, aby wytłumaczyć klientom o co chodzi. Play ma dramatycznie zły sposób komunikacji z klientami.
51 1
odpowiedź
User
Piotrek48d
Wszystko to pięknie wygląda w powyższym tekście a prawda jest taka, że Play Box TV to tani zamiennik dekoderów UPC bez możliwości nagrywania, zatrzymywania i przewijania. Zerwanie podpisanej w salonie, a nie online (duży błąd!), umowy z Play i powrót do ponoć połączonenego z nimi UPC kosztowało mnie prawie 2300 złotych!
24 1
odpowiedź