Pfizer z nowym logo, bez pigułki
Firma farmaceutyczna Pfizer ogłosiła rebranding. Nowe logo, z którego usunięto m.in. obecną dotychczas pigułkę ma podkreślić "całkowite skupienie się na nauce".
Nowe logo zawiera podwójną spiralę i jest pierwszym dużym jego przeprojektowaniem od ponad 70 lat (dotychczasowe stosowane było od 1948 roku). Mówi się, że zastąpienie pigułki DNA oznacza "przejście od handlu lekami do nauki".
In order to realize the breakthroughs of the future, we’ve revolutionized how we work today. We're unlocking the pill to reveal Pfizer’s DNA: the power of science. pic.twitter.com/NO0TWt6OVh
— Pfizer Inc. (@pfizer) January 5, 2021
Pfizer twierdzi, że dwukolorowa niebieska helisa jest bardziej reprezentatywna niż poprzedni projekt pigułki pod hasłem firmy.
- Po 171 latach wkraczamy w nową erę. To czas niezwykłego skupienia się na nauce i poświęcenia dla pacjentów. Pfizer nie zajmuje się już tylko leczeniem chorób - mówi dyrektor generalny Pfizer, Albert Bourla. - Leczymy je ale też im zapobiegamy. Nadszedł czas, aby odnowić naszą tożsamość, aby odzwierciedlić tę rzeczywistość, teraz, gdy przełomowe wysiłki naukowe firmy Pfizer rosną - dodaje.
Stare logo Pfizer
Nowe logo Pfizer
Nowy krój pisma - Noto Sans
Wraz ze zaktualizowanym logo, rebranding obejmuje też nowy krój pisma, Noto Sans. Zaprojektowana przez Google „w celu umiędzynarodowienia internetu” rodzina czcionek jest według firmy Pfizer „elegancka i praktyczna, minimalistyczna i zachęcająca.
Pfizer ograniczył również swoją ośmiokolorową paletę barw do uproszczonej, dwukolorowej niebieskiej kolorystyki.
Rezultatem 18 miesięcy pracy agencji projektowej Team z Brooklynu , nowa tożsamość Pfizera pojawia się w dobrym momencie dla firmy. Według Fierce Pharma niedawne badanie wykazało, że reputacja firmy Pfizer poprawiła się o 48 procent wśród Amerykanów po doniesieniach o 95-procentowym wskaźniku skuteczności szczepionki przeciwko COVID-19.
Firma promuje nowe logo w kampanii reklamowej.
Duże firmy farmaceutyczne zwykle koncentrują się na marketingu poszczególnych produktów za pomocą ściśle regulowanych reklam i public relations, ale dla firm, które polegają na lekarzach w zakresie rekomendowania i zatwierdzania stosowania leków na receptę, ważne jest również budowanie wartości marki.
Dołącz do dyskusji: Pfizer z nowym logo, bez pigułki
https://seeklogo.com/vector-logo/331795/polsat-pierwsze
Dokładnie to samo przyszło mi do głowy :D