Pepsi z filmową mapą w Fortnite
Marka napojów Pepsi (PepsiCo) w ramach platformy komunikacyjnej “Pssst! Czas na film” stworzyła filmową mapę w grze Fortnite. Za stworzenie i rozwój platformy odpowiada Sips&Bites, wewnętrzna agencja PepsiCo.
Od ponad dwóch lat Pepsi rozwija platformę kreatywną pod hasłem „Pssst! Czas na film", w której odgłos otwierania puszki Pepsi ucisza dźwięki przeszkadzające w oglądaniu filmu. W tym roku marka przeniosły ideę walki z zakłóceniami do Fortnite.
- Pepsi zawsze była marką kulturotwórczą, w komunikacji stawiającej na zabawę. Fortnite to zjawisko kulturowe obejmujące ponad 1.5 miliona graczy, które daje markom i twórcom niemal nieograniczone możliwości, więc po prostu musieliśmy tam być - mówi odpowiadająca za projekt Elena Masouridou, brand marketing supervisor PepsiCo.
Z pomocą inStreamly i a41.gg, gamingowych partnerów PepsiCo, marka stworzyła od zera trzy rozdziały gry, inspirowane różnymi gatunkami filmowymi: horrorami, fantasy i filmami wyścigowymi. W każdym z rozdziałów gracze mierzą się z zakłóceniami, które można pokonać, zbierając puszki Pepsi. Rozdziały oparte zostały na najpopularniejszych mechanikach wśród osób grających w Fortnite: 1v1, Edit Course i chowanym.
- Co dwa tygodnie wypuszczamy mapę z nowym trybem, dzięki czemu utrzymujemy zainteresowanie społeczności na stałym poziomie - mówi Daria Rupniewska z a41.gg.
Element nowego pozycjonowania Pepsi
Mapy, zawierające liczne easter eggi i niespodzianki. to część większej aktywacji. W jej ramach można rywalizować w konkursach, wygrywać sprzęt do grania i V-dolce, grać z topowymi influencerami i influencerkami Fortnite albo z dodatkową postać rozdającą gratisy od Pepsi. W grze spotkać można też dodatkową postać rozdającą kody zniżkowe na Pyszne.pl - partnera polskiej odsłony akcji.
Aktywacja to część strategii wprowadzającej na rynek nowe pozycjonowanie i identyfikację wizualną Pepsi. Ale na pierwszym miejscu twórcy postawili potrzeby grającej społeczności.
- Aby w 2024 marka mogła zaistnieć w Fortnite, nie wystarczy stworzenie brandowanej mapy. Nikogo to już nie zaskoczy. Żeby aktywacja odniosła sukces, musi skupiać się na potrzebach graczy, a nie marki. Dlatego mapy od początku tworzyliśmy w ścisłej współpracy z osobami grającymi i nagrywającymi w Fortnite, na każdym kroku zbierając od nich szczegółowy feedback - tłumaczy Szymon Kubiak z inStreamly.
Czytaj także: To będzie rok Pepsi
Aktywacja została już przeprowadzona w Rumunii, generując łącznie ponad 39,5 miliona impresji. Czas spędzony na mapie przez grające osoby wynosił średnio 20 minut, co oznacza 20 minut dobrowolnej, intensywnej interakcji z brandowanym contentem Pepsi.
Strategia promocji mapy opiera się na podejściu Gaming 360, wykorzystującym między innymi innowacyjne formaty na platformach streamingowych i pozwalającym dotrzeć do osób grających tam, gdzie można je znaleźć, gdy akurat nie grają: na streamach na Twitchu, w mediach społecznościowych oraz w natywnym contencie ich ulubionych twórców i twórczyń Fortnite na TikToku i YouTube.
Premiera pierwszego rozdziału mapy w Polsce ruszyła 17 maja. Za realizację projektu odpowiadają: Sips&Bites - wewnętrzna agencja PepsiCo, inStreamly & a41.gg (developement gry, promocja, współpraca z influencerami) oraz dom mediowy Zenith.
Dołącz do dyskusji: Pepsi z filmową mapą w Fortnite