Orange Polska i Volkswagen tną wydatki na reklamę, w górę Kino Świat, Lidl i T-Mobile (TOP10)
Przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku tradycyjne media (z wyłączeniem internetu) zwiększyły rok do roku przychody z reklam o 3,7 proc. Większość z czołowych reklamodawców podniosła wydatki znacząco m.in. Kino Świat, Lidl czy T-Mobile. Budżety zredukowali natomiast Orange Polska i Volkswagen Group Polska.
Wpływy reklamowe tradycyjnych mediów w okresie od stycznia do listopada br. wyniosły niemal 28,5 mld zł. To o 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).
Czołówka trzech największych reklamodawców pozostała bez zmian. Liderem wydatków jest Aflofarm Farmacja Polska. Ta farmaceutyczna firma zwiększyła je w skali roku o 8,2 proc., do 1,7 mld zł.
Drugie miejsce na reklamowym podium utrzymał dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w kwocie 652,3 mln zł (wzrost rok do roku o 34,4 proc.), a trzecią lokatę zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska, która zainwestowała w reklamę w omawianym okresie 629,6 mln zł (29,7 proc. więcej niż rok wcześniej).
Wśród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów największy wzrost wydatków w skali roku zanotowały takie firmy, jak Ferrero Polska (wzrost o 22,8 proc., do 408,6 mln zł) i T-Mobile Polska (wzrost o 24,5 proc., do 355,7 mln zł). Ta druga firma od końca listopada ma nowego szefa marketingu ofert abonamentowych - Piotra Bubaka.
21 proc. więcej niż przed rokiem wydała firma farmaceutyczna USP Zdrowie - 342,6 mln zł. Spółka od początku grudnia reklamuje jedną ze swoich głównych marek - Apap, tym razem w wersji na przeziębienie.
Procter&Gamble Polska w omawianym okresie wydał 385,6 mln zł (12,7 proc. więcej), a Unilever zwiększył inwestycje w reklamę z 391,2 do 429 mln zł (czyli o 9,7 proc.). Ten ostatni marketer mocno w swoich działaniach komunikacyjnych angażuje internet np. produkt Rama Smaż jak Szef Kuchni promuje ostatnio poprzez lokowanie w serialu „Wmiksowani.pl” Onetu.
Z grona 10 największych reklamodawców tylko dwóch ograniczyło nakłady na reklamę w mediach tradycyjnych. Orange Polska zredukował je o 11 proc., do 485,8 mln zł, a Volkswagen Group Polska – o 4,1 proc., do 342,1 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2015 | I-XI 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 581 777 957 zł | 1 711 839 806 zł | 8,2 |
KINO ŚWIAT | 485 507 671 zł | 652 348 082 zł | 34,4 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 485 437 146 zł | 629 599 567 zł | 29,7 |
ORANGE POLSKA | 545 947 950 zł | 485 754 969 zł | -11 |
UNILEVER POLSKA | 391 168 367 zł | 428 977 489 zł | 9,7 |
FERRERO POLSKA | 332 698 837 zł | 408 557 325 zł | 22,8 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 342 029 466 zł | 385 572 026 zł | 12,7 |
T-MOBILE POLSKA | 285 626 253 zł | 355 657 123 zł | 24,5 |
USP ZDROWIE | 283 021 864 zł | 342 574 386 zł | 21 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 356 700 675 zł | 342 096 962 zł | -4,1 |
Razem | 27 608 305 725 zł | 28 460 227 461 zł | 3,1 |
Dołącz do dyskusji: Orange Polska i Volkswagen tną wydatki na reklamę, w górę Kino Świat, Lidl i T-Mobile (TOP10)