Onet Dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl na czele, w dół Rodzice.pl i Dobramama.pl (TOP15 serwisów parentingowych)
Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami dla rodziców są Kobieta.onet.pl/dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl, które w ciągu roku osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Spore spadki zanotowały natomiast Rodzice.pl, Dobramama.pl i Babyboom.pl.
Dział Dziecko serwisu Kobieta.onet.pl (Grupa Onet) w lutym br. odwiedziło 1,59 mln internautów, którzy wykonali 21,2 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 13:13 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna jest liderem wśród serwisów dla rodziców w każdej z tych statystyk. Największą przewagę nad konkurentami ma w liczbie odsłon - kolejne pod tym względem forum serwisu eDziecko.pl (Grupa Gazeta.pl) zanotowało ich prawie dwa razy mniej.
Dzieci.pl (Grupa WP, a wcześniej Wirtualna Polska) miały w lutym 1,41 mln użytkowników, 9,7 mln odsłon i 5:12 minuty na użytkownika. Z kolei na eDziecko.pl forum jest zdecydowanie popularniejsze od części redakcyjnej - zanotowało o 113 tys. użytkowników, ponad dwa razy więcej odsłon i o 4:24 minuty dłuższy czas przypadający na każdego użytkownika.
Po ponad 500 tys. internautów odwiedziło serwisy Mamdziecko.interia.pl i Parenting.pl, od 300 do 400 tys. - kolejne trzy witryny, a od 200 do 300 tys. - pozostałych sześć w rankingu. Wśród tych stron tylko Czasdzieci.pl i Babyonline.pl (Edipresse Polska) zanotowały więcej niż 3 mln odsłon, a jedynie Babyboom.pl - czas na użytkownika dłuższy niż 10 minut.
TOP15 serwisów parentingowych w lutym 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
kobieta.onet.pl/dziecko |
1 591 808 |
21 238 418 |
780 001 |
00:13:13 |
7,46% |
dzieci.pl |
1 411 172 |
9 732 583 |
774 965 |
00:05:12 |
6,61% |
forum - edziecko.pl |
913 464 |
12 300 901 |
822 779 |
00:11:18 |
4,28% |
edziecko.pl |
800 536 |
6 019 466 |
1 042 344 |
00:06:54 |
3,75% |
mamdziecko.interia.pl |
648 963 |
2 322 576 |
97 328 |
00:04:20 |
3,04% |
parenting.pl |
521 091 |
2 997 546 |
771 851 |
00:04:55 |
2,44% |
mjakmama24.pl |
375 278 |
2 591 455 |
624 069 |
00:05:48 |
1,76% |
czasdzieci.pl |
369 794 |
3 152 563 |
259 857 |
00:07:25 |
1,73% |
babyonline.pl |
333 454 |
3 274 999 |
556 448 |
00:06:10 |
1,56% |
mamazone.pl |
285 016 |
2 267 046 |
383 099 |
00:07:12 |
1,34% |
rodzice.pl |
283 681 |
1 187 721 |
246 059 |
00:02:29 |
1,33% |
babyboom.pl |
264 506 |
2 702 534 |
558 560 |
00:10:34 |
1,24% |
dobramama.pl |
258 654 |
2 255 186 |
423 347 |
00:05:54 |
1,21% |
familie.pl |
235 595 |
938 238 |
90 320 |
00:02:24 |
1,10% |
sexymamy.pl |
213 270 |
1 866 428 |
187 853 |
00:05:56 |
1,00% |
Kobieta.onet.pl/dziecko odwiedziło w lutym br. o 515,5 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (wzrost o 47,9 proc.), którzy wykonali 5,3 mln odsłon więcej (33,1 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie średnio 39 sekund mniej. Dzieci.pl zyskały w skali roku 522,4 tys. użytkowników i 2,3 mln odsłon (58,8 i 30,7 proc. w górę).
Forum eDziecko.pl miało o 101 tys. użytkowników więcej (wzrost o 12,4 proc.), 1,8 mln odsłon mniej (w dół o 12,7 proc.) i o 5:30 minuty krótszy czas przypadający na średniego użytkownika (spadek o 32,7 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast część redakcyjna serwisu zanotowała 209 tys. użytkowników i 874 tys. odsłon więcej (wzrosty o 35,3 i 17 proc.) oraz o 3:22 minuty mniej na przeciętnego internautę (w dół o 32,8 proc.).
Liczba użytkowników Parenting.pl zwiększyła się w skali roku prawie dwukrotnie, a Mjakmama24.pl (Murator) - ponad trzykrotnie. Za to w tym drugim serwisie (przed rokiem działał on jako sekcja witryny Dlarodzinki.pl) równie mocno zmalał czas przypadający na średniego użytkownika - z 18:24 do 5:48 minuty.
Rodzice.pl (G+J Polska) zanotowali o 100,7 tys. użytkowników i 757 tys. odsłon mniej niż w lutym ub.r. (to spadki o 26,2 i 38,9 proc.), a każdy internauta spędził w serwisie przeciętnie o 2:08 minuty mniej niż rok wcześniej (w dół o 46,2 proc.). Babyboom.pl stracił w skali roku 64,8 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon (w dół o 19,7 i 37,7 proc.), a Dobramama.pl (Grupa WP, a wcześniej Grupa O2) - 95,4 tys. użytkowników i 1,4 mln odsłon (spadki o 27 i 38,1 proc.).
TOP15 serwisów parentingowych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
luty 2014 |
luty 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
kobieta.onet.pl/dziecko |
1 591 808 |
21 238 418 |
00:13:13 |
1 076 255 |
15 953 066 |
00:13:52 |
dzieci.pl |
1 411 172 |
9 732 583 |
00:05:12 |
888 793 |
7 444 024 |
00:05:45 |
forum - edziecko.pl |
913 464 |
12 300 901 |
00:11:18 |
812 432 |
14 096 228 |
00:16:48 |
edziecko.pl |
800 536 |
6 019 466 |
00:06:54 |
591 561 |
5 145 504 |
00:10:16 |
mamdziecko.interia.pl |
648 963 |
2 322 576 |
00:04:20 |
475 916 |
2 350 985 |
00:05:35 |
parenting.pl |
521 091 |
2 997 546 |
00:04:55 |
326 997 |
2 095 219 |
00:07:35 |
mjakmama24.pl |
375 278 |
2 591 455 |
00:05:48 |
114 099 |
1 258 791 |
00:18:24 |
czasdzieci.pl |
369 794 |
3 152 563 |
00:07:25 |
328 273 |
4 332 426 |
00:13:31 |
babyonline.pl |
333 454 |
3 274 999 |
00:06:10 |
322 101 |
3 003 797 |
00:06:41 |
mamazone.pl |
285 016 |
2 267 046 |
00:07:12 |
275 376 |
2 698 538 |
00:10:38 |
rodzice.pl |
283 681 |
1 187 721 |
00:02:29 |
384 344 |
1 944 804 |
00:04:37 |
babyboom.pl |
264 506 |
2 702 534 |
00:10:34 |
329 321 |
4 335 918 |
00:17:03 |
dobramama.pl |
258 654 |
2 255 186 |
00:05:54 |
354 111 |
3 643 662 |
00:10:02 |
familie.pl |
235 595 |
938 238 |
00:02:24 |
214 889 |
1 212 169 |
00:03:58 |
sexymamy.pl |
213 270 |
1 866 428 |
00:05:56 |
- |
6 476 |
- |
Dołącz do dyskusji: Onet Dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl na czele, w dół Rodzice.pl i Dobramama.pl (TOP15 serwisów parentingowych)