2,82 mln widzów „Ojca Mateusza”, TVP1 zdecydowanym liderem. 15,06 mln zł z reklam
22. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 2,82 mln widzów. W porównaniu do emitowanej rok temu 20. serii, widownia produkcji spadła o 190 tys. osób. Serial nadal dał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+. Wpływy z reklam wyniosły 15,06 mln zł.
Premierowe odcinki 22. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 12 września do 26 grudnia br. Oglądało je średnio 2,82 mln widzów. Przełożyło się to na 18,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,09 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,27 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością cieszył się odcinek z 12 grudnia br. Zgromadził on przed telewizorami 3,22 mln oglądających.
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” zmalała o 190 tys. widzów. Dwudziesta edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 3,01 mln osób, co przełożyło się na 19,38 proc. udziału w 4+, 13,07 proc. w 16-49 oraz 14,99 proc. w 16-59.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przełożyło się na 11,85 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Nasz nowy dom”, „Przyjaciółki” i filmy; 8,98 proc.) oraz TVP2 (gł. reality-show „Najgorszy kucharz” i filmy fabularne; 5,25 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 TVP1 zajęła drugie miejsce, plasując się tuż za TVN.
Wpływy reklamowe wokół „Ojca Mateusza 22” wyniosły 15,06 mln zł. Dla porównania „Ojciec Mateusz 20” zarobił z reklam 10,76 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 8,16 proc.
Dołącz do dyskusji: 2,82 mln widzów „Ojca Mateusza”, TVP1 zdecydowanym liderem. 15,06 mln zł z reklam
ukradną Mateuszowi rower.