SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem oglądalności w grudniu, TVP1 wyprzedziła TVN. „M jak miłość” i „Sylwester marzeń z Dwójką” hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w grudniu ub.r. był Polsat. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, która wyprzedziła TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Sylwester marzeń z Dwójką” i „Teleexpress” - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem grudnia 2017 roku zmniejszył się o 7,48 proc. i wyniósł 9,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,84 proc. do 9,47 proc.

Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,92 proc., po spadku względem grudnia ub.r. o 6,79 proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,75 proc. udziału; do góry o 1,86 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,01 proc. w grudniu 2017 roku do 36,67 proc. w grudniu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który przed rokiem był szósty. Jego udział wyniósł 4,01 proc., po wzroście o 6,37 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,69 proc.; spadek o 11,08 proc.), TVP Info (3,33 proc.; - 15,91 proc. - największy spadek w top 10), TV Puls (3,32 proc.; + 4,73 proc.), TVN7 (3,15 proc.; - 7,89 proc.) i TTV (2,18 proc.; + 15,96 proc. - największy wzrost w top 10).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,29 proc., po spadku o 4,97 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w grudniu ub.r. zmniejszył się o 6,79 proc. do 10,98 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 3,37 proc. do 7,37 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,32 proc. do 6,21 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 6,29 proc. do 10,58 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 10 grudnia. Miał on średnio 5,80 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,73 proc.

Drugie miejsce należało do „Sylwestra marzeń z Dwójką”. Trwającą ponad 5 godzin relację w TVP2 śledziło 5,51 mln widzów (39,60 proc. udziału).

Podium uzupełnia „Teleexpress” z 30 grudnia, który pokazany został wyjątkowo o godz. 17.36 (w trakcie konkursu skoków TCS). Miał on średnio 4,85 mln osób (33,14 proc. udziału).

Na czwartej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich. Relację z zawodów z Niżnego Tagiłu w samej TVP1 2 grudnia śledziło 4,59 mln osób (32,76 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a po trzy - do Polsatu i TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności w grudniu, TVP1 wyprzedziła TVN. „M jak miłość” i „Sylwester marzeń z Dwójką” hitami

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
korba
Polsat spadł mimo rekordu Kevina, Jedynka w miejscu mimo odwołania jednego turnieju skoków. Dwójką w górę, TVN w dół.
0 0
odpowiedź
User
m
Brawo antypolska szczujnia w dół
0 0
odpowiedź
User
XYZ
Dwójka zaraz przeskoczy TVN. Od dwóch czy już prawie trzech lat ciągła napinka jest jak to TVP 1 spada, ile to nie traci, po 20 czy 30% strat, jakie spadki widzów, a wynik stabilny, ciągle 2 lub 1 miejsce, na zmianę z Polsatem.
0 0
odpowiedź