TVP1 i Polsat liderami w I kwartale. „Teleexpress” i konkursy skoków hitami
Liderem oglądalności w pierwszym kwartale br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat. Największą widownię zgromadziły „Teleexpress” oraz konkursy skoków narciarskich - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym kwartale 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego kwartału 2020 roku zwiększył się o 3,14 proc. i wyniósł 10,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie jest to największy wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
TVP2 wyprzedziła Polsat
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,07 proc. do 8,51 proc.
Na trzecią lokatę spadł Polsat. Udział stacji w zeszłym kwartale wyniósł 8,29 proc. (w dół o 3,49 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Czwarty był TVN (stacja miała 7,05 proc. udziału; w dół o 6,62 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 34,43 proc. w pierwszym kwartale 2020 roku do 34,03 proc. w pierwszym kwartale 2021 roku.
Wyraźny wzrost Polsat News, TVN24 i TVP Info w dół
Wysokie wyniki oglądalności w pierwszym kwartale 2021 roku zanotował Polsat News (1,85 proc.; + 7,56 proc.). Z kolei udział TVN24 zmalał o 0,82 proc. do 4,81 proc., a TVP Info - o 27,49 proc. do 3,64 proc.
Polsat liderem w grupie komercyjnej 16-49
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,32 proc., po spadku o 6,33 proc.
Drugi był TVN. Jego wynik w pierwszym kwartale br. zmniejszył się o 4,04 proc. do 9,27 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (- 17,30 proc. do 6,36 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (- 4,75 proc. do 6,01 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (4,67 proc.; wzrost o 12,53 proc.).
- Widzowie ciągle najchętniej wybierają naszą główną antenę, bo wiedzą, że tu znajdą najciekawsze i najbardziej angażujące historie, autentyczne emocje oraz ulubionych bohaterów i dziennikarzy informacyjnych. Ten kanał ma swoją silną pozycję i to się nie zmienia. Z kolei sprint jaki wykonała w ostatnim czasie Siódemka jest naprawdę imponujący - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN. - Biorąc pod uwagę dzisiejsze tendencje na rynku telewizyjnym każdy wzrost można uznać za sukces, ale kilkunastoprocentowy skok Siódemki w porównaniu do zeszłego roku cieszy nas ogromnie. W połączeniu z popularnością siódemkowych formatów w onlinie mamy jeszcze większe powody do satysfakcji - dodaje.
W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 5,42 proc. do 9,25 proc.).
„Teleexpress” i finał 69. TCS hitami
Największą widownię w pierwszym kwartale br. zgromadziło specjalne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 6 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu TCS w konkursu, miała średnio 5,57 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,28 proc.
Drugie miejsce należało do finałowego konkursu 69. Turnieju Czterech Skoczni, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Kamil Stoch). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,35 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,86 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,74 mln widzów) i TVP Sport (859 tys.). Łącznie konkurs miał 7,95 mln osób.
Podium uzupełnia konkurs PŚ w Willingen z 31 stycznia. W TVP1 miał średnio 4,68 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,70 proc.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 4,57 mln widzów (emisja 10 lutego; 5. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się „Fakty” TVN z 3,48 mln oglądających (wydanie z 11 stycznia).
Hitami audycje TVP1
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 17 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwie lokaty należały do programów TVP2 a jedna - do TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami w I kwartale. „Teleexpress” i konkursy skoków hitami
Jedynka, Dwójka powinny częściej reklamować ciekawe propozycje filmowe Kultury