„Odpychająca” reklama Skittles usunięta z internetu
Kilkanaście dni po starcie firma Wrigley postanowiła wstrzymać emisję przygotowanego specjalnie na Dzień Matki spotu marki Skittles pod hasłem „Umbilical” (red. pępowina). Reklamy autorstwa agencji DDB Chicago spotkały się z ostrą krytyką internautów.
Akcja 30-sek. spotu pod nazwą „Umbilical” toczy się w mieszkaniu i jest raczej mało dynamiczna. Na kanapie siedzą razem dorosły już mężczyzna i sporo starsza od niego kobieta. To syn i jego matka. Oboje połączeni są ze sobą pępowiną, która nie wygląda zbyt estetycznie. Matka łyka cukierki Skittles, a po chwili syn odgaduje kolory połkniętych przez nią drażetek.
Firma pokazując w tej reklamie, jak matka dzieli się - w dość niekonwencjonalny sposób- posiłkiem z własnym dzieckiem, chciała podkreślić siłę związku pomiędzy rodzicielką a potomkiem. Symbolem tego ma być łącząca ich, nie przecięta pępowina.
Reklama wyemitowana w internecie w ubiegły poniedziałek spotkała się z nieprzychylnymi komentarzami internautów. Wielu z nich na Twitterze krytykuję markę znaną dotychczas z zabawnych akcji reklamowych za jakość obecnej kampanii. Piszą m.in., że reklama jest odpychająca, że jest najdziwniejszą reklamą tej marki itp.
Za kreację reklamy odpowiada agencja DDB Chicago.
Koncern Marsa postanowił wycofać spot z YouTube. Matt Montei, senior director of confections w Wrigley US poproszony o podanie powodu, dla którego firma zdecydowała się wycofać reklamę powiedział: „Zrobiliśmy ten spot dla każdej z tych matek, która lubi żarty. Teraz wycofujemy go z myślą o tych matkach, które żartów nie lubią”.
Dołącz do dyskusji: „Odpychająca” reklama Skittles usunięta z internetu