OMD wygrał przetarg mediowy właściciela marki Nivea
Firma Beiersdorf, właściciel marek Nivea i Eucerin, rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrała sieć domów mediowych OMD należącą do holdingu Omnicom.
Przetarg Beiersdorf na globalną obsługę mediową trwał od czerwca br. Firma zdecydowała się do współpracy wybrać sieć domów mediowych OMD, które zajmą się m.in. obsługą w regionie Europy i Ameryki Północnej.
Współpraca obejmuje planowanie i zakup mediów dla wszystkich marek marketera (m.in. Nivea, Eucerin). OMD będzie globalnie pełnić funkcję doradcy w zakresie strategii mediowej firmy.
Według agencji badawczej COMvergence firma wydała w ubiegłym roku na całym świecie około 800 dolarów na media. Wydatki w Ameryce Północnej wyniosły 70 milionów dolarów, z czego około trzy czwarte przeznaczono na technologie cyfrowe.
Największym regionem działalności firmy jest Europa, Bliski Wschód i Afryka, gdzie w zeszłym roku wydatki reklamowe wyniosły około 490 milionów dolarów, z czego 40 proc. przeznaczono na technologie cyfrowe.
W ostatnich latach obsługą mediową Beiersdorf zajmowały się co najmniej cztery agencje mediowe, w tym należące do Omnicomu, WPP i Publicis, Dentsu i innych.
W Polsce obsługą mediową Beiersdorf zajmuje się od kilku lat OMD.
Dołącz do dyskusji: OMD wygrał przetarg mediowy właściciela marki Nivea