Niewielki wzrost wydatków na reklamę online we Francji
W lutym bieżącego roku francuscy reklamodawcy wydali na reklamę w internecie 258 milionów euro.
To zaledwie o 0,9 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008 - wynika z danych firmy badawczej TNS Media Intelligence.
Jednocześnie internet był jedynym medium jakie zanotowało wzrost na całym francuskim rynku reklamy, którego wartość zmniejszyła się o 9,9 procenta, do poziomu 1,59 miliarda euro.
W lutym tego roku internet przyciągnął 16,2 procenta ogółu pieniędzy wydanych na reklamę we Francji (o 1,7 punktu procentowego więcej niż rok wcześniej). Ustępowała ona tutaj pola jedynie telewizji (30,7 procenta) i prasie (30,1 procenta), w tyle zostawiając radio (12,8 procenta), outdoor (9,6 procenta) oraz kino (0,7 procenta).
Z kolei najwięcej pieniędzy na reklamę internetową we Francji wydały w lutym firmy z branży telekomunikacyjnej (32,3 miliona euro), usługowej (29,6 mln), kulturalnej (25,8 mln), bankowo-ubezpieczeniowej (25,6 mln), motoryzacyjnej i transportowej (22,3 mln) oraz turystycznej (21,8 mln).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Niewielki wzrost wydatków na reklamę online we Francji