„Newsweek” nowym liderem tygodników opinii. „Wprost” lepszy od „W Sieci”
W lipcu br. nowym liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Newsweek”. Większość tytułów zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Tygodnik Do Rzeczy”. Wzrosty zanotowały „Wprost” i „Tygodnik Powszechny”.
Kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 129 088 egz., czyli o 1,73 proc. mniejszą niż rok wcześniej. Tytułowi udało się jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Trzeba dodać, iż „Newsweek Polska” od połowy września ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”), a jego wynik sprzedażowy zmalał o 4,85 proc. do 128 389 egz.
Na podium znalazła się jeszcze „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. zmalała o 4,18 proc. i wyniosła 122 480 egz. Tytuł ten w połowie sierpnia ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.
Oczko niżej uplasował się „Wprost” (AWR „Wprost”), który w lipcu ub.r. był szósty. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,98 proc. i wyniosła 83 243 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.
Awans „Wprost” wiąże się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu br. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (więcej na ten temat). Tygodnikowi Sylwestra Latkowskiego udało się wyprzedzić magazyn Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria), który spadł z lokaty czwartej na piątą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,69 proc. do 78 746 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.
Jednak najwięcej - 24,64 proc. - stracił „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który spadł z miejsca piątego na szóste. W lipcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 949 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
lipiec |
||||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Newsweek Polska |
202 141 |
129 088 |
129 088 |
190 937 |
135 510 |
131 360 |
Gość Niedzielny |
199 595 |
128 389 |
128 389 |
198 389 |
135 587 |
134 937 |
Polityka |
180 000 |
122 480 |
122 480 |
177 025 |
128 026 |
127 826 |
Wprost |
173 743 |
153 704 |
83 243 |
151 400 |
135 992 |
64 540 |
W Sieci |
159 916 |
78 746 |
78 746 |
183 920 |
86 250 |
86 240 |
Tygodnik Do Rzeczy |
139 791 |
70 874 |
61 949 |
180 981 |
91 707 |
82 207 |
Gazeta Polska |
118 698 |
43 743 |
43 105 |
135 475 |
50 495 |
49 834 |
Tygodnik Powszechny |
38 500 |
18 647 |
18 247 |
34 750 |
17 613 |
17 188 |
Przegląd |
51 000 |
17 747 |
17 747 |
51 050 |
19 111 |
19 111 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
488 880 |
314 559 |
314 559 |
496 228 |
339 803 |
339 803 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” nowym liderem tygodników opinii. „Wprost” lepszy od „W Sieci”