Netflix testuje sekcję Kolekcje. Eksperci serwisu pomogą w sugerowaniu treści
Serwis Netflix rozpoczął próby nowej sekcji o nazwie Kolekcje. Mają się w niej znaleźć pogrupowane treści dobrane tematycznie do konkretnego użytkownika przygotowane wspólnie przez algorytm oraz ekspertów Netfliksa. Dzięki temu internauci mają łatwiej odnaleźć filmy i seriale dopasowane do swoich upodobań czy nastroju.
Nieoficjalne informacje na temat testów prowadzonych przez Netfliksa podały zachodnie serwisy technologiczne opierając się na przeciekach opublikowanych wcześniej na Twitterze.
Netflix Collections is your new way of finding what you want to watch, fast. pic.twitter.com/kKfciBWCg4
— Jeff Higgins Likes Umbrella Beach Drinks (@ItsJeffHiggins) 23 sierpnia 2019
Zgodnie z tymi doniesieniami Netflix jest w trakcie prób nowej sekcji o nazwie Kolekcje (Collections). Mają się w niej znaleźć kierowane do użytkowników treści które mogą ich potencjalnie zainteresować.
Filmy i seriale są zgrupowane w tematycznych kolekcjach o nazwach takich jak „Let’s Be Real”, „Let’s Keep It Light”, „Dark & Devious TV Shows” czy „Short an Funny”. Według nieoficjalnych danych zawartość Kolekcji jest dobierana do konkretnych użytkowników, jednak nie decyduje o niej wyłącznie algorytm Netfliksa, ale także eksperci zatrudnieni przez serwis. Dzięki temu materiały trafiające do Kolekcji mają być starannie dobrane do preferencji czy nastroju konkretnych subskrybentów.
Na razie nowa sekcja jest testowana wyłącznie na ograniczonej grupie użytkowników mobilnej aplikacji Netfliksa do systemu iOS. Nie jest wykluczone, że w przyszłości zostanie udostępniona wszystkim subskrybentom mobilnym oraz tym korzystającym z Netfliksa w przeglądarkach.
Netflix ma 151 mln użytkowników
W drugim kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 26 proc. do 4,9 mld dolarów oraz 271 mln dolarów zysku netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 2,7 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 151 mln użytkowników. W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.
Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 3,43 mln realnych użytkowników i odnotował 43,35 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Netflix testuje sekcję Kolekcje. Eksperci serwisu pomogą w sugerowaniu treści