SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach były w I kwartale br. wyższe o 2,3 proc. wobec tego samego okresu ub.r. Największy wzrost nakładów na promocję swoich marek zanotowały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl Polska. Orange jako jedyny marketer z czołówki zredukował budżet reklamowy.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Tradycyjne media zarobiły na reklamach w I kwartale br. ponad 7,2 mld zł. Było to 2,3 proc. więcej niż w takim samym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Przez trzy pierwsze miesiące br. zainwestowała w promocję swoich marek 572,8 mln zł, zwiększając wydatki o 16,7 proc. w skali roku. W marcu firma reklamowała m.in. odżywki Formotiva Pharma Nutricion - w ich spotach wystąpił aktor Tomasz Oświeciński.

Drugie miejsce zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami reklamowymi w wysokości 261,8 mln zł - wyższymi rok do roku o 19,7 proc. Trzecia lokata należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska, która w omawianym okresie zwiększyła wydatki o 37,9 proc., do 146,1 mln zł. W połowie marca firma zaczęła promocję, w której do zdobycia były rodzinne książki z przepisami.

Wśród pozostałych czołowych reklamodawców I kwartału br. największy wzrost wydatków zanotowały firmy: Natur Produkt Zdrovit (o 62,6 proc., do 98,3 mln zł) i Volkswagen Group Polska (o 55,8 proc., do 115,2 mln zł).

O ponad jedną trzecią więcej niż rok temu przeznaczyła na reklamy firma Terg, która w minionym kwartale wydała 100,5 mln zł (wzrost o 32,4 proc.). Niewiele mniejszy wzrost (26,3 proc.) zanotowała firma farmaceutyczna USP Zdrowie - jej reklamy warte były w I kwartale br. 130,6 mln zł.

O 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej wydał operator komórkowy T-Mobile Polska (106,7 mln zł), a Ferrero Polska przeznaczyło 118,4 mln zł, po wzroście o 9,9 proc. w skali roku.

Spośród firm obecnych w zestawieniu jedynie Orange Polska zredukował budżet reklamowy - o 23,9 proc., ze 125,2 do 95,2 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2016

I-III 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

490 954 715 zł

572 754 165 zł

16,7

KINO ŚWIAT

218 739 041 zł

261 759 794 zł

19,7

LIDL

105 960 576 zł

146 112 139 zł

37,9

USP ZDROWIE

103 372 463 zł

130 577 356 zł

26,3

FERRERO POLSKA

107 720 698 zł

118 436 043 zł

9,9

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

73 953 342 zł

115 209 863 zł

55,8

T-MOBILE POLSKA

94 325 711 zł

106 748 211 zł

13,2

TERG

75 896 943 zł

100 521 804 zł

32,4

NATUR PRODUKT ZDROVIT

60 435 705 zł

98 290 679 zł

62,6

ORANGE POLSKA

125 168 614 zł

95 225 169 zł

-23,9

Razem

7 052 733 654 zł

7 213 025 542 zł

2,3

Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
1/3 to producenci wszelkiego rodzaju rozdupanów, sralutanów i kutaspirazoli. PRZYKRE!
odpowiedź
User
J3
i wqurvicoli...
odpowiedź