SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najsłabszy w historii wynik Radia ZET, tracą też Jedynka i Trójka

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od maja do lipca 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem, z kolei największy spadek zanotowała Jedynka.

RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od maja do lipca 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 0,8 pkt. proc. do 25,6 proc. udziału. Jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które straciło 0,9 pkt. proc. do 14,7 proc. udziału. Tym samym stacja ta zanotowała najniższą słuchalność historii prowadzenia badań Radio Track.

Ostatnie miejsce podium należało do Jedynki, która zanotowała największy spadek w zestawieniu (w dół o 1,6 pkt. proc. do 10,2 proc.).

Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,4 punktu proc. (7,2 proc.).

Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,1 pkt. proc. (2,2 proc.).

udział w czasie słuchania %

maj 2008 : lipiec 2008

maj 2009 : lipiec 2009

maj 2010 : lipiec 2010

maj 2011 : lipiec 2011

maj 2012 : lipiec 2012

maj 2013 : lipiec 2013

Radio RMF FM

23,7%

25,5%

28,0%

25,5%

24,8%

25,6%

Radio ZET

17,8%

16,6%

16,3%

16,6%

15,6%

14,7%

Jedynka

12,8%

11,6%

12,5%

11,7%

11,8%

10,2%

Trójka

5,9%

6,3%

7,2%

8,0%

8,6%

7,2%

Radio Maryja

1,7%

1,6%

1,8%

2,1%

2,3%

2,2%

ESKA ROCK

0,5%

0,9%

1,4%

1,7%

1,8%

1,7%

Radio TOK FM

1,0%

1,1%

1,3%

1,3%

1,2%

1,1%

RMF Classic

0,3%

0,4%

0,6%

0,8%

0,9%

0,9%

Dwójka

0,5%

0,7%

0,8%

0,6%

0,5%

0,6%

Czwórka

0,2%

0,2%

0,2%

0,4%

0,5%

0,5%

CHILLI ZET

0,0%

0,4%

0,4%

0,4%

0,6%

0,3%

Radio PiN

-

-

0,1%

0,1%

0,2%

0,1%


Dane o rynku radiowym za ostatni rok.

udział w czasie słuchania %

maj 2012 : lipiec 2012

sierpień  : październik 2012

listopad  : styczeń 2013

luty 2013 : kwiecień 2013

maj 2013 : lipiec 2013

Radio RMF FM

24,8%

25,6%

24,2%

26,4%

25,6%

Radio ZET

15,6%

15,2%

15,8%

15,6%

14,7%

Jedynka

11,8%

12,0%

10,2%

10,3%

10,2%

Trójka

8,6%

7,9%

7,5%

7,2%

7,2%

Radio Maryja

2,3%

2,7%

2,7%

2,4%

2,2%

ESKA ROCK

1,8%

1,7%

1,8%

1,6%

1,7%

Radio TOK FM

1,2%

1,1%

1,1%

1,0%

1,1%

RMF Classic

0,9%

0,8%

0,9%

0,9%

0,9%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

0,6%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

CHILLI ZET

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

0,3%

Radio PiN

0,2%

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

N=

21 080

21 040

21 052

21 048

21 045


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Dołącz do dyskusji: Najsłabszy w historii wynik Radia ZET, tracą też Jedynka i Trójka

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Co się dzieje z radiową Trójką? Jeszcze niedawno mieli świetny cykl audycji "Adopcja po polsku", wcześniej były wyprawy dziennikarzy po całej Europie. A teraz? Niesmacznie stronniczy "dziennikarze" polityczni (poza Beatą Michniewicz) i pretensjonalne audycje muzyczne. Słuchacze głosują uszami.
0 0
odpowiedź
User
obciach
Ciekawe co się musi wydarzyć , aby dotarło do łbów , dyrektorów , szefów czy innych właścicieli w mediach , że to co wyprawiają , to nic innego jak samounicestwienie !
Prasa generalnie od dawna jest pod respiratorem , telewizja ( głównie informacyjna) to poważny stan przed zawałowy , radio ( co prawda jakoś się trzyma) ale tu też , coraz częściej głupawka wycieka z fal eteru !
Potwierdzają się słowa starego dziennikarza, który sam zrezygnował , na początku tz. transformacji , z pracy w mediach aby nie robić za "dziennikarza" - Niedługo media staną się pośmiewiskiem , a dziennikarz stanie się obciachem !
0 0
odpowiedź
User
PZA
"Orzeł Może" spi..ić sprawę, przekonaliśmy się o tym ostatnio.
0 0
odpowiedź