Nadchodzi „Grazia”. Bauer idzie na starcie z „Vivą” i „Galą”
Pod koniec listopada br. ukaże się polska edycja magazynu people „Grazia” - Będziemy ją pozycjonować w segmencie premium obok „Vivy!” i „Gali” - zapowiada Monika Krokiewicz, wydawca „Grazii”. Tytuł wesprze kampania o wartości 4 mln zł.
Polska „Grazia” będzie pismem z segmentu people, ale jej tematyka będzie szeroka. - „Grazia” z wdziękiem łączy różnorodne tematy w harmonijną całość - poetycko opisywała na konferencji Anna Zaleska, redaktor naczelna nowego dwutygodnika.
Co znajdziemy w magazynie? Obecne będą oczywiście newsy z życia gwiazd, wywiady z nimi oraz dluższe teksty o celebrytach. - Będą to tylko wiarygodne i sprawdzone informacje - mówiła Zaleska. Drugą istotną część stanowić będą materiały o modzie, które mają być bardzo zróżnicowane. - Od trendowych, ekskluzywnych sesji aż po modę ulicy - zapowiada Zaleska. Poza tym w magazynie będą działy dotyczące urody, zdrowia, podróży, wnętrz czy kuchni.
W „Grazii” pojawią się też felietony, reportaże i raporty dotyczących spraw społecznych. - Takich materiałów będzie dużo, to będzie nas odróżniać od innych tytułów - mówiła wczoraj Zaleska. Felietony dla dwutygodnika pisać będą Marzena Rogalska oraz projektantka Gosia Baczyńska. Polska redakcja ma korzystać z zasobów zagranicznych „Grazii”, ale wszystkie materiały mają być przygotowywane przez polskich autorów.
Tytuł kierowany będzie do czytelniczek w wieku od 20 do 40 lat, ze średnich i dużych miast, mających średnie i wyższe wykształcenie. - To kobiety aktywne zawodowe i otwarte na nowości - mówiła podczas prezentacji Monika Krokiewicz, wydawca pism luksusowych i poradnikowych w Bauerze.
- Magazyn jest ekskluzywny, wysublimowany, są duże zdjęcia - oceniła dla portalu Wirtualnemedia.pl zaprezentowaną na konferencji zerówkę polskiej „Grazii” Monika Rychlica z domu mediowego Initiative Media Warszawa. - Ciekawe wydają mi się zapowiedzi stworzenia wokół pisma powiązanych z nim wydarzeń (w planach są eventy modowe tak jak zagranicą, ale wydawca nie podaje szczegółów- przyp.). To by go wyróżniło. Bo w segmencie magazynów people mamy już na rynku tłok - mówi Rychlica. Obecnie jest na nim pięć tytułów, podczas gdy jeszcze pięć lat temu były zaledwie dwa, a wydawcy aby przyciągnąć czytelnika walczą na obniżki cenowe.
„Grazia” zadebiutuje na rynku 29 listopada br. i będzie ukazywać się co dwa tygodnie w czwartki. Tytuł wejdzie na rynek w nakładzie 400 tys. egz. - Mamy nadzieję na sprzedaż na poziomie 200 tys. egz. - mówiła na konferencji Monika Krokiewicz. - Nie jest to bardzo dużo, to poziom „Flesza” - ocenia Rychlica.
>>> „Party” liderem, tylko „Show” zyskało
Na razie Wydawnictwo Bauer nie ujawnia, jaka będzie cena dwutygodnika. - Znajdzie się ona w przedziale cen magazynów premium w segmencie people, czyli między 0,99 zł (cena promocyjna „Gali” - przyp.) a 4,99 zł (normalna cena „Gali”) - zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krokiewicz.
Witold Woźniak prezes Grupy Bauer w Polsce, poinformował nas, że w ciągu roku, dwóch tytuł powinien osiągnąć break-even. - Chcielibyśmy w ciągu trzech lat osiągnąć zwrot z tej inwestycji, ale będzie to zależało od sytuacji na rynku - dodał Woźniak.
Poza biurem reklamy Bauera, klientów reklamowych dla „Grazii” pozyskiwać będzie też międzynarodowe biuro Grazia International. - Ułatwi nam ono kontakt z markami z branży modowej i kosmetycznej, którzy mają w Polsce tylko dystrybutorów - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Ewa Kozłowska, dyrektor biura reklamy Bauera. Nie chce prognozować, jak duży procent przychodów reklamowych pisma może pochodzić ze sprzedaży sieciowej.
- Może to być znaczący procent reklamodawców. Będzie to spore wsparcie dla magazynu - uważa Monika Rychlica. Zwraca ona też uwagę, że „Grazia” będzie mogła być też sprzedawana w pakiecie z innymi tytułami luksusowymi Bauera. Wydawnictwo ma w portfolio dwa takie miesięczniki dla kobiet - „Twój Styl” i „Pani” oraz pozycjonowany niżej od „Grazii” dwutygodnik people „Show”.
Na kampanię promocyjną wprowadzającą tytuł na rynek Wydawnictwo Bauer wyda 4 mln zł. Działania będą prowadzone będą szeroko - obejmą telewizję (TVP, Polsat, TVN, stacje Atmedia), radio, prasę, internet, punkty sprzedaży i outdoor. Kreację przygotowuje Happy Hours, a mediaplan - MEC.
>>> Branża: „Harper's Bazaar” ładnie wygląda, ale będzie niszowy
Choć licencję na wydawanie „Grazii” od włoskiego wydawnictwa Arnoldo Mondadori Editore Bauer uzyskał we wrześniu br., nad projektem magazynu od roku pracował zespół Anny Zaleskiej (wcześniej kierowała pismami „Show” i „Viva!”). Wicenaczelnym „Grazii” jest Jarosław Topolewski, a dyrektorem artystycznym - Katarzyna Gintowt (oboje także wcześniej pracowali w „Show”). W sumie redakcja liczy ponad dwadzieścia osób.
„Grazia” powstała we Włoszech w 1938 roku i jest flagowym tytułem wydawnictwa Arnoldo Mondadori Editore, a obecnie na świecie istnieje 20. edycji magazynu (polska będzie 21.). Jedną z nich jest brytyjska wersja, którą od 2005 na licencji wydaje spółka z Grupy Bauer. Niebawem włoski wydawca planuje wprowadzenie „Grazii” na rynki Hiszpanii i Korei.
Dołącz do dyskusji: Nadchodzi „Grazia”. Bauer idzie na starcie z „Vivą” i „Galą”