MSL Group przy spadku wpływów o 18 proc. zwiększyła zysk
W ub.r. przychody sprzedażowe agencji MSL Group, wchodzącej w skład koncernu Publicis Groupe, poszły w dół o 17,7 proc. do 33,38 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 18,3 proc. jej zysk netto zwiększył się z 2,08 do 2,31 mln zł.
Przychody krajowe MSL Group zmniejszyły się w ub.r. z 32,15 do 25,43 mln zł, a te z zagranicy - z 8,41 do 7,95 mln zł. Wszystkie wpływy agencja wygenerowała ze swojej działalności podstawowej.
W ramach holdingu Publicis Groupe przychody MSL Group poszły w dół z 5,4 do 5,09 mln zł. W ub.r. uzyskała 2,58 mln zł wpływów od SMG Poland i 1,8 mln zł od Leo Burnett.
Doradztwo wizerunkowe i komunikacja kryzysowa najważniejszymi usługami MSL
MSL Group w sprawozdaniu złożonym w KRS stwierdziła, że główną przyczyną spadku jej przychodów jest „proces łączenia się spółek w Grupie Publicis i przekazywanie poszczególnych projektów do innych podmiotów w obrębie holdingu, które są wyspecjalizowane w realizacji zadań takich jak kampanie reklamowe, działania z obszaru produkcji treści oraz zakup mediów”.
Natomiast epidemia miała „nieznaczny wpływ na spadek przychodów”. Agencja podkreśliła, że „już pod koniec drugiego kwartału realizowała cele i zadania biznesowe wyznaczone na początku roku 2020”, przy czym w związku z covid-19 straciła kilka projektów z segmentu turystyki i hotelarstwa.
- Na dobrą kondycję firmy w 2020 roku wpłynęły przede wszystkim działania organiczne jak również projekty mające swoje korzenie w dalszym, konsekwentnym zacieśnianiu współpracy z innymi spółkami z grupy Publicis w duchu idei Power of One oraz biurami MSL w regionie CEE - zaznaczyła agencja.
Podkreśliła, że w ub.r. roku najlepiej monetyzowała projekty mające korzenie w tradycyjnych działaniach public relations. - Najważniejszą częścią biznesu MSL Group w mijającym roku były działania szeroko pojętego doradztwa wizerunkowego i zarządzania sytuacjami kryzysowymi w skali krajowej, regionalnej i globalnej. Agencja silnie rozwija swoje portfolio z zakresu gamingu, aktywnie partycypując w inicjatywie Gamelab – wraz z innymi podmiotami holdingu. To otwiera przed MSL Group w Polsce możliwość pozyskiwania projektów znacząco dywersyfikujących dotychczasowe źródła przychodu - opisała.
Mniejsze zatrudnienie, koszty 18 proc. w dół
Wydatki operacyjne MSL Group zmalały w ub.r. o 18,3 proc. do 31,58 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 27,15 do 21,73 mln zł, na wynagrodzenia - z 8,77 do 7,82 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,52 do 1,43 mln zł.
Rok do roku zatrudnienie w agencji zmniejszyło się z 65 do 57 etatów. Wiosną ub.r. z firmą pożegnał się prezes Sebastian Hejnowski, jego stanowisko przejął Sebastan Stępak.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nakłady na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 309,6 do 184,7 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 739,7 do 258,3 tys. zł.
Agencja nie skorzystała z żadnej form pomocy państwowej po wybuchu epidemii. Pozostałe koszty operacyjne zmalały z 350,9 do 185,3 tys. zł, koszty finansowe - ze 137,2 do 44,2 tys. zł, a wpływy finansowe poszły w górę z 24,8 do 110,9 tys. zł.
Zysk w górę
O ile zysk sprzedażowy MSL Group zmalał z 1,89 do 1,8 mln zł, o tyle zysk operacyjny zwiększył się z 2,74 do 2,86 mln zł, zysk brutto - z 2,63 do 2,93 mln zł, a zysk netto - z 2,08 do 2,31 mln zł. Firma zapłaciła w ub.r. 617,4 tys. zł podatku dochodowego, wobec 551,4 tys. zł rok wcześniej.
Bezpośrednio jedynym udziałowcem MSL Group jest holenderska spółka Publicis Groupe Holdings. Nie opublikowano jest decyzji w sprawie rozdysponowania zeszłorocznego zysku netto agencji.
Dołącz do dyskusji: MSL Group przy spadku wpływów o 18 proc. zwiększyła zysk