SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Michał Rutkowski: z Agory na dyrektora zarządzającego agencji K2

Z początkiem maja Michał Rutkowski objął funkcję dyrektora zarządzającego agencji marketingowej K2. Poprzednio pracował w Agorze, a wcześniej m.in. w Grupie naTemat i agencji Tribal DDB.

Michał RutkowskiMichał Rutkowski

W agencji K2 jako dyrektor zarządzający Michał Rutkowski zastąpi Krystynę Szlassę, która wkrótce rozpocznie urlop macierzyński. - Michał Rutkowski łączy wieloletnie doświadczenie z agencji digitalowej z pracą w działach marketingu po stronie klienta. Współtworzył wiele wybitnych kampanii reklamowych, jest jednym z architektów „Ostatniego Twojego Weekendu”, najbardziej nagradzanej realizacji w historii polskiej reklamy. Wierzę, że równie wielkie projekty będziemy realizowali wspólnie, dla klientów K2 - komentuje Paweł Wujec, od lutego br. prezes grupy K2.

Poprzednio przez cztery lata Michał Rutkowski pracował w Agorze jako dyrektor marketingu i strategii marki Gazeta.pl. Odpowiadał tam za strategię i działania marketingowe B2B i B2C portalu.

Przedtem przez niecałe półtora roku był zastępca dyrektora zarządzającego w Grupie naTemat, nadzorując przede wszystkim za rozwój biznesu. Wcześniej przez 8 lat był dyrektorem zarządzającym agencji interaktywną Tribal DDB (w 2014 roku połączyła się z DDB Warszawa), pełnił też funkcję dyrektora strategicznego w DDB Warszawa. Ponadto był dyrektorem marketingu w dzienniku „Nowy Dzień” (Agora), a karierę zaczął w domu badawczym IQS&Quant Group.

Z branżą marketingową jest związany od ponad 20 lat. Realizował projekty dla takich marek i reklamodawców jak m.in. McDonald’s, Allegro, Orange, Tyskie, Lech, Finlandia Vodka, Ekstraklasa SA, Tchibo, Lipton, Knorr, Unilever, PKO BP, Johnson & Johnson i „Gazeta Wyborcza”

- Niektórzy mogliby uznać, że czasy pandemii i kryzysu to dziwny moment na decyzję o zmianie pracy. Ale taka propozycja nie pojawia się często, a marce K2 się nie odmawia. Będziemy koncentrować się na drugim znaczeniu słowa kryzys, które oznacza szansę - zarówno dla samego K2, jak i dla klientów agencji. Rynek pokona pandemię, biznes przezwycięży recesję i nadejdzie nowa normalność. Taka, w której wygrają marki najlepiej do przygotowane do nowej rzeczywistości - zapowiada Rutkowski.

Agencja K2 ze spadkiem wpływów i stratą netto

W ub.r. grupa kapitałowa K2 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych ze 108,79 do 109,69 mln zł, a jej wynik netto zmalał z 2,32 mln zł zysku do 1,83 mln zł straty. Agencja K2, stanowiąca segment agencyjny grupy K2, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych z 33,12 do 27,38 mln zł oraz skorygowanego wyniku EBITDA z 512 tys. zł zysku do 1,64 mln zł straty.

- Niezadowalające wyniki agencji K2 były efektem braku realizacji planów sprzedaży zagranicznej i gwałtownym spadkiem aktywności kluczowego do tej pory klienta i tym samym pogorszenia wyników segmentu agencyjnego - wyjaśniono w sprawozdaniu. - W związku z zaistniałymi okolicznościami, przez cały 2019 rok prowadzone były działania optymalizujące konfigurację zespołu - zaznaczono.

Miesiąc temu grupa spółka K2 Internet z powodu trwałej utraty wartości udziałów agencji K2 dokonała odpisu w wysokości 9,8 mln zł, co obniżyło jej wynik netto za ub.r. o 8 mln zł, nie wpłynęło natomiast na skonsolidowane wyniki grupy kapitałowej K2. Firma zaznaczyła, że odpis nie ma związku z obecną epidemią koronawirusa.

Dołącz do dyskusji: Michał Rutkowski: z Agory na dyrektora zarządzającego agencji K2

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hope
Właściwy człowiek na właściwym miejscu! powodzenia Michał!
odpowiedź
User
Aga R.
Powodzenia Michał!
odpowiedź
User
złota rybka
Bardzo dobra wiadomość, gratulacje! K2 zyskała świetnego szefa - z charyzmą i energią.
odpowiedź