McDonald’s zapowiada inwestycję w cyfryzację marki
McDonald’s zainwestuje w nowozelandzką spółkę Plexure, produkującą oprogramowanie do mobilnej obsługi klienta. To zapowiedź kontynuacji procesu cyfrowej transformacji koncernu.
Plexure współpracuje z McDonald’s, obsługując wersję globalnej aplikacji mobilnej w 48 krajach. Firmy podpisały aneks do umowy, który rozszerza wykorzystanie technologii Plexure przez McDonald’s i określa nowe specyfikacje w obszarze poziomów i cen obsługi. W ramach porozumienia Plexure nie będzie świadczyć podobnych usług określonym konkurentom McDonald’s.
McDonald’s przez swoją jednostkę zależną kupi 13 795 311 akcji Plexure po cenie emisyjnej akcji równej 0,3905 NZD (dolar nowozelandzki), co stanowi 15 proc. premii w porównaniu do średniej ważonej wolumenem ceny zamknięcia akcji Plexure z marca 2019. Tym samym McDonald’s będzie posiadać 9,9 proc. udziałów w nowozelandzkiej spółce, a środki z niej pozyskane zostaną przeznaczone na jej rozwój i ekspansję.
Transakcja to pierwsza inwestycja McDonald’s w podmiot sprzedający mobilne aplikacje, która następuje tuż po niedawnej zapowiedzi kupna Dynamic Yield, firmy zajmującej się personalizacją doświadczeń klientów z siedzibą w Tel Awiwie i Nowym Jorku.
Dołącz do dyskusji: McDonald’s zapowiada inwestycję w cyfryzację marki